Fel i forumet

Skriv svar
wertok
Lärjunge!
Kontakt:

Fel i forumet

Inlägg av wertok »

Jag har påtalat det innan men inte fått någon bra förklaring. Jag har testat på flera olika datorer både hemma och på jobb samma fel överallt. Eller ja jag uppfattar det som fel, är det en feature förstår jag inte meningen med det. Läget är så här: Jag loggar in och ser att det finns nya inlägg i ett av forumen genom att forumikonen är tänd som jag är intresserad av, jag öppnar det forum och skummar igenom rubrikerna utan att läsa någon tråd. Stänger sen ner browsern kommer in ett par timmar senare då om inget nytt kommit in i aktuellt forum är forumikonen släckt detta är ok men om jag går in i detta forum är även alla trådar släckta detta måste vara fel, jag har ju De Facto inte läst dom. Alltså tycker jag det är rätt att ikonen släcks där ute men inte fanken ska olästa trådar markeras som lästa. Om detta är en inställning eller något problem med cookisarna har jag ingen aning om men rätt är det inte enligt mitt tyckande.
Kanske tycks detta vara en bagatell men det upplever åtminstone inte jag det som, många ggr drar jag mig för att gå in på jobb eftersom då får man ingen koll på vad man missat när man kommer hem och kan läsa i lugn och ro.
Då: 30 000:-/år med olja :-(
Nu: 15 000:-/år med pellets :-)
Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947
Juggernaut
Lärjunge!
Ort: Holsljunga (Rödljuset mellan Knalleland och G-K:ås)
Kontakt:

Inlägg av Juggernaut »

Det är ett ganska vanligt fenomen som finns på många forum på internet. Jag vet inget om hur man ska åtgära det, men pellets.info är i gott sällskap i detta fall, och du också, för jag tycker också att det är irriterande.
Focus PE-20, Iwabo S-1, hemmabyggt förråd i plåt.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Jag har också påtalat detta "fel". Men det har inte hänt något, om det ens går att åtgärda i "vårt" forum. Men funktionen fungerar iallafall på några andra forum.

Det är synd att det inte fungerar här. Man missat tyvärr en del intressant eftersom man inte hinner läsa allt under samma "inloggning" och nästa gång man loggar in så är de markerade som lästa :evil:
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Användarens profilbild
Stugsittaren
Pannrumstomte!

Inlägg av Stugsittaren »

Det är helt enkelt mycket enklare att hålla reda på när du loggade in senast dvs en tid/datum per användare. Jämför det med att hålla reda på vilka av forumets 30 000 inlägg just du läst. Med 2 000 användare blir det 60 000 000 poster att hålla reda på i en egen kopplingstabell. Mycke data blir det. :lol:

Du kan komma runt det genom att inte logga in utan bara titta på de senaste inläggen på jobbet för att logga in hemma och se alla nya.

Vad man kan sakna är en funktion där man kan söka alla inlägg efter en viss tid eller datum, men det får vi önska oss av Pelle och phpBB. Jag hittade ett tillägg till detta program som Pelle skulle kunna installera om det passar vår version (http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=228843)
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

ska se om det går att få in mod:en som stugsittaren tipsar om.
det vore ju inte så dumt
Bassman
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av Bassman »

Har för mig att det funkar på iaf något phpBB-forum som jag varit på tidigare. Kommer inte ihåg vilket det var dock...
Parca 100B -73
BioNordic Viking 9990
Hempulad hysteres-termostat. :)
KW 012
ThermOmatic CBJ
Bilder - se min www
KVP
Entusiast!

Inlägg av KVP »

Vi är kanske lite olika. Jag tycker detta forum är bra jämfört med andra just därför att enbart nya sedan jag sisst var inne är markerade.
BioLine20
Har tidigare haft Pelex
Skriv svar