Statoil ?

Skriv svar
notti
Pannrumsnisse!
Inlägg: 702
Blev medlem: sön 10 okt, 2004 22:33

Statoil ?

Inlägg av notti »

Är det någon som köpt pellets från Statoil ? ..hur är kvalitén ?
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
martar
Gallringsobjekt
Inlägg: 27
Blev medlem: tor 11 nov, 2004 17:14

Inlägg av martar »

Hej

Jag har handlat från statoil, både säckar och nu senast bulk. Bulken innehöll rätt mycket spån så jag gissar att den var omblåst. Jag vet att chauffören hade haft ett släp också som han parkerat någonstans och jag misstänker att han fyllt därifrån. Nu har jag en undermatad brännare (Ecotec A3) så spån är inget problem. Anledningen till att jag använder Statoil är deras värmekonto. Man betalar samma peng varje månad och får OK ränta på pengarna, så slipper man stora räkningar vi leveransen.

I övrig funkar Statoil bra, de har ringt innan och berättat att de kommer. Jag ville gärna övervaka första fyllningen av förrådet.

/Martar
Ecotec A3 i en Focus Nova Top från 1996
notti
Pannrumsnisse!
Inlägg: 702
Blev medlem: sön 10 okt, 2004 22:33

Inlägg av notti »

Okey tack
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
Gustav
Entusiast!
Inlägg: 124
Blev medlem: mån 18 okt, 2004 18:54
Ort: hallstavik

Inlägg av Gustav »

Är statoils pellets lika med agrol :?:
Gustav
Jan-fire i pelluxpanna
energibiten
Försäljare
Inlägg: 43
Blev medlem: lör 27 nov, 2004 15:54
Ort: Nyköping
Kontakt:

STATOIL

Inlägg av energibiten »

Statoil tar bla pellets från FORSJÖBRUK utanför katrineholm, Jag köpte pellets där tidigare och dom levererade enorma mängder pellets påsar med STATOIL på, förmodligen finns det fler leverantörer men dom är en av dom.


johan
Pebbe
Prima virke
Inlägg: 56
Blev medlem: mån 06 dec, 2004 04:37
Ort: Södermanland

Inlägg av Pebbe »

Jag kör med forrsjöbruks pellets (utan statoil tryck) och den är definitivt inte lika hård som agrols. Det är inget fel på forrsjöbruks pellets, ungefär som SÅBI´s (blir några säckar av det också ibland).
Skriv svar