Hej,
Jag funderar på att beställa en CTC Bio + matarskruv från Rinkaby Rör (Best.nr 1853 + Best.nr 1854) men jag förstår inte ifall monteringsplåt, gejderfäste, blå slang m.m. (dvs det som man får beställa extra ifall man köper en Thermia) ingår tillsammans med brännaren. Jag pratade med några försäljare från Rinkaby på Hem och Villamässan i Älvsjö men det enda de kunde säga var att ifall det fattas något kunde de ta hem det bara jag gav dem RSk-numret. Är det någon som vet hur det ligger till?
Mvh Andreas
CTC Bio från Rinkaby?
-
- Prima virke
CTC Bio från Rinkaby?
CTC Total -81, E.K. Teknik Compact
-
- Prima virke
Jag håller på att kapa ur en gjutjärnslucka till en gammal vedpanna där jag kommer att gänga M8 direkt i luckan. Bultarna kommer att monteras inifrån och ut så att jag får 4 st pinnbultar. Har köpt vingmuttrar som jag ska se om det finns utrymme för att rotera.
Jag struntar i monteringsplåten och monterar packningen direkt mot luckan.
Tänker bygga en liten vagn med hjul under brännaren istället för skenorna.
Kommer att fortsätta kapa och borra/ gänga direkt efter middagen.
Jag struntar i monteringsplåten och monterar packningen direkt mot luckan.
Tänker bygga en liten vagn med hjul under brännaren istället för skenorna.
Kommer att fortsätta kapa och borra/ gänga direkt efter middagen.
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
Det är ju trots allt en säkerhetsdetalj och så går det inte så många meter. Det är lite special med den styva metallspiralen som håller formen.Erik skrev:Slangen ingår inte, fastän de illustrerar skruven med slang.
Den kostar 270kr/meter, vilket är dyrt, tror jag.
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator