Viking bio....få inre bännarrör på köpet
kmp/pellx....få tändelement på köpet
Janfire NH....få askskrapa på köpet..
Bequem... få slussvingar på köpet..
osv osv......Det vore väl nåt som skulle sätta lite fart i alla fall?

Mvh ronald
Hejmicke_932 skrev:Folk är för bekväma av sig, pellets är ett fast bränsle och kräver lite arbete, folk är för lata för det.
Dom gnäller på att blir fetare och fetare, inte fanken är det så konstigt, vi har en butik här intill med ca 60 parkeringsplatser, om de 5 platserna närmast ingången är upptagna så ställer sig folk framför ingången, på cykelvägen eller mitt i infarten istället för att slippa gå dom extra 10 metrarna till ingången.
Om folk ska elda pellets så krävs det nog att pelletsen blir rätt mycket billigare än el, eller att elen rasar iväg våldsamt i pris.
Just det OPEC, Ledin skulle nog inte sälja många brännare. Risken att somna ifrån brännaren vore överhängande.OPEC skrev:Nu blev det lite väl vimsigt och tramsigt.
"Vingar för pengarna" har Mikael Rickfors gjort och ingen annan.
Tomas Ledin har gjort en massa andra låtar men aldrig denna.
Rickfors var förresten frontfigur och sångare i The Hollies en gång i tiden.
Det är jag övertygad om att alla på forumet håller med om (möjligen förutom ett och annat troll).Björne skrev:Framför allt får de bli hejd på prisutvecklingen på pelletsen. En sänkning igen ner till 2004-05:s nivån skulle kanske bidra till en något ökad försäljning.
Ja det enda sättet för att försäljningen ska öka är sänkning av pelletspriset el kraftig ökning av elpriset utan att pelletspriset ökar (ej troligt) men jag hoppas snarare fler slutar med pellets så det blir överskott på den..OPEC skrev:Det är jag övertygad om att alla på forumet håller med om (möjligen förutom ett och annat troll).Björne skrev:Framför allt får de bli hejd på prisutvecklingen på pelletsen. En sänkning igen ner till 2004-05:s nivån skulle kanske bidra till en något ökad försäljning.
Precis så är det jag kom på det efter en stund men glömde ändra.OPEC skrev:Nu blev det lite väl vimsigt och tramsigt.
"Vingar för pengarna" har Mikael Rickfors gjort och ingen annan.
Tomas Ledin har gjort en massa andra låtar men aldrig denna.
Rickfors var förresten frontfigur och sångare i The Hollies en gång i tiden.
Dom har dessutom inte räknat något på 2008? Undra varförAndré skrev: Kollade på Äfab nu under "prisutveckling på energi/bränsle"
Bara ett stort fel att dom räknar ut kWh kostnaden för pellets med100% verkningsgrad, Verkligheten blir nått helt annat med 70-80% i årsverkningsgrad...
För att citera mig själv lite så kan jag bygga på varje brännare med extra erbjudande på varje brännarpaket: med x-tra på köpet och höja det medronald skrev:Kanske tillverk-återförsälj kan använda reklamen som Elgiganten kör med?? Få cykel på köpet.. KÖP EN:
Viking bio....få inre bännarrör på köpet
kmp/pellx....få tändelement på köpet
Janfire NH....få askskrapa på köpet..
Bequem... få slussvingar på köpet..
osv osv......Det vore väl nåt som skulle sätta lite fart i alla fall?![]()
Mvh ronald