Återvinning plastsäckar

Skriv svar
teufel
Lärjunge!
Kontakt:

Återvinning plastsäckar

Inlägg av teufel »

För ca ett år sedan var här en diskussion om vad man gjorde med sina gamla plastsäckar.

Fr.o.m. 1 november har återvinning av mjukplast startat i de flesta kommuner:

http://www.ftiab.se/hushall/sortera.4.4 ... 00171.html

/P
EcoTec 20-brännare
Mafa Mini-förråd
Panna av okänt fabrikat
Milla
Ungskog

Inlägg av Milla »

Japp, det är suveränt!
Men när jag kom till återvinningsstationen med mina säckar, tyckte "återvinningsgubben" att jag ändå skulle lägga dem i brännbart :shock: ....
Han verkade osäker och visste inte riktigt vad som skulle slängas i plastbehållaren....??
Han har alltid gett mig intrycket av att vara nogrann och ordentlig, men detta var tydligen lite för nytt.
Hoppas de kan bättre nästa gång man kommer dit med säckar... :P

// Milla
CTC 260 från -63 med Iwabo Villa S1
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Åker man till tippen med lite gott och blandat...Hårdplasten skall alltid ligga i brännbart-tillsammans med mattrasor spillvirke och lite annan gott..
Det åker nog direkt i gapet på fjärrvärme ugnen....sluurp
Detsamma lär väl mjukplasten hamna :wink:
Mvh
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
teufel
Lärjunge!
Kontakt:

Inlägg av teufel »

Det borde väl gå att ringa till kommunens kundtjänst för avfallsfrågor.

Hänvisa i så fall till Förpackningsinsamlingens hemsida och vad de skriver där. Har kommunen några andra direktiv så borde de två kommunicera med varandra.

Och om ens kommun envisar och säger att det är brännbart, trots att det står på FTIs sida att just den kommunen ska ha kört igång mjukplastinsamling, så kan man ju kontakta FTI och påpeka vad kommunen säger. Jag tror att FTI är intresserade av att få igång så många kommuner som möjligt, så om de blir varse några missförhållanden i någon kommun är de säkert tacksamma för detta.

Mvh Patrick
EcoTec 20-brännare
Mafa Mini-förråd
Panna av okänt fabrikat
Skriv svar