Alarm

The Burner
Fröträd

Inlägg av The Burner »

Man ska altså inte köra på min alltså????

Får höra vad Mr. Pellets har att säga om detta driftläge då!
Hur programmerar jag bort detta i så fall? Eller gör installatören det?
Det är med stor skepsis jag närmar mig pannrummet ikväll :x
Men man ska väl inte misströsta. Dom kommer ju och justerar till veckan så det är väl bara att hoppas att funkar till dess.
Såg på Beq:ns manual att ljudlarm enbart går att få när pelletsen tar slut. Måste ju gå att få vid samtliga larmer??
Det potentialfria larmreläet ska ju fungera som summalarm för samtliga larmer.
The sky isn´t the limit- ground is
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Hos mej är det bara 0 på fläkt o matning på min läget..

Bara låg o hög läget är aktiverat.. Men då jag kör mot acktank så är det samma inställning på hög o låg läget..
Har skruvmatning på 67% o fläkt 32%..

Är det mr.pellets som installerat hos dej??

Håll in båda pilknapparna i några sekunder bläddra till effekt, bläddra med + knappen till 5 vänta till siffran slutar blinka sen blädrar du med höger pil då får du fram matning/skruv hög sen fläkt hög.. När du kommer till skruv min ställer du den bara på 0 med minus knappen..
Då är min läget avaktiverat..

Du kan gå in på http://www.mrpellets.com/ o läsa under nyheter på ny programvara till bequem..

Har du nya programvaran så att du kör utan underhållsglöd??
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
The Burner
Fröträd

Inlägg av The Burner »

Nej det är inte Mr.Pellets som installerat. Bor i Värmland så det är ett företag där som installerat.
Ska i alla fall kolla det med dom för att stämma av MIN-läget.
Då är det bara att programmera noll på de värden jag har på min-käget i dag så hoppar den automatiskt upp på låg?
Man kanske kan ha samma värden på min och låg liknande som du (André) har på låg & hög??
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Kan tänka mej att dina problem uppstår om effekten på min läget är väldig låg.. Kanske för lågt.. :?
Har du varit in i menyn o kollat vad dom ställtin för värden??

Jepp om du har 0% på min läget så går den bara på låg o hög läget..
Här är det bara skruv matningen som är på 0% fläkten står kvar på fabriksinställningen 36%..

Mr.pellets sa att låg läget brukar va matning ca 52% o fläkt 28% men det måste ju justeras med instrument för att bli riktigt exakt men där nån stans brukar det tydligen va.. Kan tänka mej att det inte ska ställas in lägre än dessa värden då blir det för lågt.. Brännaren är ju gjord för att klara 8-20 kW men min läget kanske är lägre än 8 kW hos dej där av problemen..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
The Burner
Fröträd

Inlägg av The Burner »

[quote="André"]Kan tänka mej att dina problem uppstår om effekten på min läget är väldig låg.. Kanske för lågt.. :?
Har du varit in i menyn o kollat vad dom ställtin för värden??

Jepp om du har 0% på min läget så går den bara på låg o hög läget..
Här är det bara skruv matningen som är på 0% fläkten står kvar på fabriksinställningen 36%..

Mr.pellets sa att låg läget brukar va matning ca 52% o fläkt 28% men det måste ju justeras med instrument för att bli riktigt exakt men där nån stans brukar det tydligen va.. Kan tänka mej att det inte ska ställas in lägre än dessa värden då blir det för lågt.. Brännaren är ju gjord för att klara 8-20 kW men min läget kanske är lägre än 8 kW hos dej där av problemen..[/quote]

Tack för tips! Nu har jag lite kött på benen när jag konfronterar installatören. Återkommer med resultat.
Pratade också med Mr.Pellets som är väldigt tillmötesgående :)
och konstaterade att jag hade gamla programvaran fast den är installerad för tre veckor sen. Detta skall jag också ventilera med dom när dom kommer.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Ja han är lätt att surra med mr:pellets.. :wink:
Har surrat några tim med han om olika lösningar o priser mm..

Själv klart ska du ha nya programvaran..
Annars får du fixa den genom mr.pellets de gjorde jag.. Jag är mycket nöjd med den..
Då behöver inte panna gå mer än ca 1 gång/dygn för vv.. :wink:
Mindre sot o skit.. :D
The Burner
Fröträd

Inlägg av The Burner »

Har pratat med leverantören och han skulle kolla med Thermia om jag får nya programvaran! Han visste inte själv att det fanns en sån. Dålig info från Thermia ut till sina åf!
Ska i a f programmera bort läge; min, när jag kommer hem!
Sen får det bli nya programvaran också längre fram.
Skriv svar