Nej, de skickade mig en chock räkning i fjol höst, som de senare inte ville låta mig dela upp - eftersom de alltså inte loggat mitt samtal. Det ena ledde till det andra, och 1:a juni vaknade jag till svart hus och en STOR röd lapp på dörren. Det hör med att jag betalade in räkningarna i tur och ordning - men inte så snabbt som Öresunds Kraft tyckte jag borde, så...
Summan av kardemumman: Trots avtalat 3 månaders betalningsperioder, så fakturerades jag för 5, men eftersom det kommit räkningar under tiden, så litade jag på att ÖK hade fakturerat det jag förbrukat - så inte. Jag slutbetalde efter 2 månader. Så sattes strömmen på igen. Sedan fik jag en ny 5 månaders faktura på 3 300 kronor - som jag betalde. Men för att inte bli stående utan el, så hamnade jag efter med bolånet - så nu tvingas jag sälja stöga. Imorgon kommer fastighetsmäklaren för att värdera rucklet - så får vi se vad för pris jag kan förvänta mig.
Och ja: Det blev svindyrt med bensin, så jag körde enbart under dagtid och lät generatorn vila när jag vilade. Tack och lov har man toleranta fina grannar. Jag fick även låna bensin när det tröt.
Öresunds Kraft fick sparken av mig så tänderna skallrade och svansen med triangelspetsen snurrade sig kring hornen på dem. Min nuvarande el leverantör fakturerar månatligt, är mycket precis med att lämna räkning så nu är åtminstone inte det något problem.
Jag har trevliga grannar, och en del goda minnen, men skall ändå inte vara ledsen för att sälja Villa Korsdrag. Jag har fixat ny värmeanläggning, och gjort en del reparationer på huskroppen under mina 9 år här, men pengarna räcker inte till, och inte orken och inte lusten. Så under 2011 kommer jag nog kanske att få annan adress - men Bergatorparen kommer jag nog alltid att vara oavsett