När jag nu läst om pannan här och där på dels detta forumet men även andra så ser jag att det förmodligen finns två förbättringar man kanske inte vill vara utan och då frågar jag mig när dessa kom.
Pannorna som säljs är från 2007 och tydligen så är ändringar gjorda dels i skruven inne i brännaren men även i rökkanalerna. Skruv med kedjedrift vill man väl ha då drevdriften verkar problematisk. Rökrör "bakom" typ utan spakrensning i "det ovala hålet" bakom de 4 andra tuberna (jag skriver vad jag läst bara) vill jag ju inte heller ha så frågan är när dessa förändringar kom. Kan ju rent av vara så att dessa pannorna är billigare just för att det var problem med dessa tidigare pannor och problem är det minsta jag vill ha. Mina "problem" idag är att jag behöver sota var tredje fjärde dag vid vinterdrift för en bra förbränning (max 7-8 dagar har jag testat men då är de bra mycket aska)- en åtgärd jag är trött på men som iofs bara tar mellan 5 -10 minuter.. Ja de totala tiden är ju längre då man måste låta pannan kallna först så.. jo lite pul e de allt.
Om jag inte är hemma på en längre tid får frun och resten av familjen problem som det är idag idag. Ettåringen eller tvååringen när inte upp,

Hrm lite kul får man ha men åter till allvaret:
Har skrivit till säljaren men ännu inte fått svar. Undrar ju oxå om det medfäljer en skruv från förråd 1 eller 2 meters då alltså
Som kuriosa känns de bra likväl som Bionordic forumet, att det inte är så många Biomatic ägare "online" detta innebär att det inte verkar vara så mycket strul då just strul är anledningen till att man söker på nätet