Tack för svaret!
Var faktiskt & plockade ner ett begat 3-tons i helgen, så nu har jag fått se det "live". Var nyttigt att montera ner det själv, nu har jag bra koll på hur det ska sitta ihop. Hyfsat rättfram konstruktion.
Re: att sänka så borde det ju gå att antingen göra som du skriver, eller borra nya 9mm hål i de komponenter som benämns A resp B i
monterinsganvisningen sid 12
Fast jag tror det kommer att lösa sig ändå för min del; jag föredrar nog att dra om de ledningar som det gäller, så får jag upp förrådet i full höjd.
- - -
OT: En "kul" detalj var att säljaren på telefon sa till mig att var var "lite damm" kvar i botten som jag skulle få skotta ur först. Inga problem, tänkte jag. Dock visade det sig att installatören inte satt fast änden på bottenskruven ordentligt, så den hade släppt & genom åren sakta vandrat uppåt genom pelletsen. Så det som för säljaren såg ut som en bottenskyla var i själva verket ett ca ½ meter djupt lager pellets...

Det tog ett tag att få ut detta... Vi fick skotta ner i sopsäckar & bära ut. Lönen för mödan är att jag fick drygt 1m3 pellets på köpet.
- - -
Jag har lite andra frågor ang PCS men eftersom det också är OT så startar jag en ny.
Biomatic 20+ (årsmodell 2006, inst. ny 2011) // Pellistore 3 ton // Neova
10½ m skorsten m 120 mm Soliduct // KW Z 150 (20 Pa)
Värmer 2 hus: 160 m2 (1929) // 100 m2 (1870)
[Tidigare TB Mini (Swepell 24) & CTC Vemax]