Jag upplever luften som väldigt tung och dammig i pannrumet. Det är ett ganska litet utrymme med ventilation upp mot taket. blir ju också väldigt varmt där inne.
har städat och dammsugit så gott det går.
skulle man ställt in en luftrenare?
hur har ni det?
Dammigt pannrum, någon lösning?
det ska va lite skitigt i ett pannrum.sopa,borsta,dammsug när du besväras i luftvägarna,själv borstar jag endast av själva pannan när det är ett 5mm lager av skit där 

eryl dp 1960.bquem15d uppgr.mafa takskruv.pellistore.alpha2.era10.kwsid012.husqv727,keddy k800.mitsu fd35 lvp,1 1/2plan timmer ca 100m2 boyta ,byggt 1923. tillägsisol 50mm utv.55cm kuttersp vind.100mm inv linisol.oisol och ouppv källare/pannrum/tvättst.
enda gången jag upplever dam är vid påfyllning av pellets förådet. damsuger då efteråt för att inte fläkten i brännaren ska ta stryk i förtid, Ha alltid rent under brännaren så slipper du ett havererande lager i fläkten. Själv tycker jag att det ska vara rent och snyggt även i pannrummet då jag har ett kombinerat pann och tvättstuga där, tvätten torkar snabbt där också. och så tillbringar man ju en del tid där nere vintertid med sotning, översyn, små reparationer och tvättar. Har faktiskt ett jättestort akvarium för vinter förvaring av våra stora damm fiskar där också. till barnens förtjusning. och gott luktar det också av mina citron träd som övervintrar där med en sollampa också. Så mitt pannrum är mycket mer än bara ett pannrum, 

Iwabo S1X brännare , CTC1100 Economy -95 panna, MAFA 300 liters förråd, 8mm Vikingpellets, 64 kvadrat+64 källare, Hus från 1946, Huset är tilläggsisolerat med 10 cm
ca 8m skorsten 100mm slang.
ca 8m skorsten 100mm slang.