Dagens ros - och ris...

Skriv svar
Användarens profilbild
M.Lindskog
Energiprofet!

Dagens ros - och ris...

Inlägg av M.Lindskog »

Vet inte om detta hör hemma här, man jag känner ändå att jag vill berätta detta.

Jag har idag haft besök av elektriker som hjälpt mig installera min nya panna. Vet inte om ni kommer ihåg de där billiga Biomaticarna som Jämtkraft sålde ut på Blocket? Jag knep den sista. :)

Under installationen stötte vi på lite :?: :? :?: Det som står i installationsanvisningarna stämmer nämligen inte 100% överens med hur det ser ut i pannan. (Det är dubbla budskap om hur exp-kortet för shuntstyrningen ska anslutas)

Vi sökte därför Ariterm och möttes av... ja, ni känner säkert till deras policy "service endast via ÅF" osv. Efter viss enträgenhet fick vi tag i en som kanske skulle prata med någon annan och högst eventuellt återkomma. De kunde f.ö. inte ens hänvisa till var på hemsidan ev. dokumentation finns...

Så jag ringde upp Jämtkraft med små förhoppningar om att få fatt i någon där. Men se så fel jag hade! Killen jag fick tag i hade förvisso inte koll på pannan, men lovade att hjälpa mig ändå. (Ord. kontaktpersonen som jag köpt pannan genom hade semester). Mindre än en timme senare ringer telefonen och vem är det om inte ord. killen som ringer - från sin semester! Och se, han hade järnkoll på hur det skulle se ut i pannan.

Ja ni ser säkert vem som får rosorna och vem som får riset... Tack, det kallar jag service! :)
Biomatic 20+ (årsmodell 2006, inst. ny 2011) // Pellistore 3 ton // Neova
10½ m skorsten m 120 mm Soliduct // KW Z 150 (20 Pa)
Värmer 2 hus: 160 m2 (1929) // 100 m2 (1870)
[Tidigare TB Mini (Swepell 24) & CTC Vemax]
Jonas O
Energiprofet!

Inlägg av Jonas O »

Fan så gutt :)

Det är kundservice :)
Värme: VED, SOL + 9kW Elpatron!
Euronom Keramex 35 VED panna, KWZ150 dragbegr, Laddomat 21
Egenkonstruerad Solfångaranläggning
Egenkonstruerad TVA
Egenkonstruerad Acc tankar på ca 2,6m³
Hus byggt-65 Uppvärmd yta: 272m²