Det är lite intressant å höra alla spekulera i vilka problem m.m. som pelletsleverantörer har.
Jag jobbar på Rindi, jag packar pelletsen som finns i både storsäck och 15/16 kilos och kan bara säga att leveransen till Byggmax är deras problem och fel.
Just nu står det ca 2000 pall om inte mer med 15 kilos på vårat lager, vi står och stampar och bara vill att man ska komma och hämta dessa så vi kan fortsätta producera, 16 kilos pall ska vi inte ens prata om hur mycket det är, det är enormt mycket.
Häromdagen var jag in på kontoret och såg en testsäck från en av Byggmax butiker, från vart det vet jag inte men jag skulle kunna tro att detta kommer från Boo eller vad dom heter, men svaret jag fick var att den är packad utomlands.
Ett stort problem som har uppkommit är att Byggmax bad oss producera så att vi skulle ha ett lager till kommande säsong ifjol vilket vi gjorde, skulle uppskatta det till mellan 12-13 000 pall som stod på gården med 16 kilos.
Sen kommer man med en tvärvändning om att man vill ha 15 kilos, vilket skapade panik.
Vi gjorde detta, beställde ny säckplast med nytt tryck m.m. i och med att Byggmax var våran största leverantör också så vi ville väl.
Nu är det endast 3 butiker från Byggmax i hela sverige som säljer våran pellets helt plötsligt, dom håller på med förhandlingar vad jag vet, och kan säga att det inte är klart än.
Våran pellets just nu är bättre än den varit någonsin, skitkul.. Fortsätt med våran pellets, även om inte Byggmax säljer den.. 98% i hållfasthet, säger en hel del=)