Skillnad på A3/A4/Bioline?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
StefanOl
Ungskog

Skillnad på A3/A4/Bioline?

Inlägg av StefanOl »

Jag är nybliven ägare till en Ecotrec Bioline 20. Tycker den är rätt lik A3/A4 som man hittar rätt mycket info om här i forumet. Någon som kan förklara skillnaden mellan de tre modellerna A3/A4/Bioline 20?
Västra Götaland
Ecotec MiniQ + Bioline 20
Ack.tank Effecta 750BBS
Laddomat 21
Thermomatic CBJ
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Re: Skillnad på A3/A4/Bioline?

Inlägg av Roli »

A4/Bioline lika brännare med olika namn.Tror de kallade den Bioline när den skulle saluföras internationellt, men i övrigt inga skillnader

A3 är föregångaren till A4:an. Äldre konstruktion som saknar automatisk start och ett flertal justeringsmöjligheter. Även om senare utgåvor av A3:an fick lite mer inställningsmöjligheter än de första. Själva brännaren är lite större än A4/Bioline (gäller den del som är utanför själva pannan). Har hört att senare utgåvor av A3:an även har autostart men jag vet inte om detta stämmer. Den har alltid haft ett tändelement men detta har vad jag vet endast gått in och startat (ibland bara försökt men ej lyckats starta) efter ett elavbrott.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Skriv svar