Nödströmsaggregat

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
leire
Prima virke

Nödströmsaggregat

Inlägg av leire »

Hej!

Var hittar man nödströmsaggregat som klarar EcoTec A 3, cirkulationspump, pelletsskruv 1,5 meter från
pelletsförråd och NIBE Pellux 200 panna. Hur långt strömavbrott klarar t.ex 2 st 12 volt fritidsbatteri?

Leire
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Re: Nödströmsaggregat

Inlägg av Roli »

Hur länge batterierna klarar sig beror ju på hur många watt som nödströmsaggregatet skall lämna.

Har för mig att detta har diskuterats tidigare här på forumet, gör en sökning på nödström eller likv. så hittar du säkert den informationen.

Du får summera förbrukarnas förbrukning och ha lite marginal på den summan som du får fram på det aggregatet som du sedan väljer.

Behöver verkligen din panna ström för att brännaren skall fungera?
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
leire
Prima virke

Inlägg av leire »

Hej! Pannan är en NIBE Pellux 200. I den sitter värmeväxlare för varmvatten. När varmvatten avtappas, så startar en pump. Den har med varmvattnet att göra. Något annat som behöver ström vet jag inte. Har numera autoshunt som bara känner av innetemperaturen.

Leire
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Ahh, det satt en pump till där, då förstår jag att den behöver ström......
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Skriv svar