ABB låda-12654
Allt är köpt på RS-Online (fraktfritt över 500:-) och det som inte är köpt kommer från skrotade saker. (slänger sällan bra att ha grejjer)
Som transformatorn, en gammal 24V-1.5A Logitech trafo från någon skrotad scanner eller vad den kom ifrån, +5V DC till LED dioder m.m. skapar jag med en 7805 + 100-Ohms reisitorer.
Sotnings larm, jag har en drift tids mätare i programmet, som är ställbar, tiden räknar varje gång som internskruven går, och ger ett larm när inställd tid är uppnådd

Rökpuffar m.m. har jag inte märkt av än i alla fall. Fläkten har eftergångstid så den kyler elementet.
Har planerat att eventuellt bygga om till "riktig" tändning, men det blir senare

Det enda jag är orolig över är att på sommaren när effektbehovet går ner så finns en större risk att eventuell glöd kryper bak i röret och löser ut termoskyddet i tid och otid (fast det har det aldrig gjort innan fast den stannat pga larm intern förråd, och stått still i flera timmar med glöd)
Jag kör med USB - RS232 dongel: USB-RS232 Den fungerar bra, bara att kolla vilka com-portar den får, då det blir lite olika beroende på vilken USB port jag stoppar den i. Ville ha en med 2 com portar då man aldrig vet när man behöver 2