Bulk, brukar man veta när dom kommer?

Per-Erik
Energiprofet!

Bulk, brukar man veta när dom kommer?

Inlägg av Per-Erik »

Hej..

Har beställt bulk förra veckan (OKQ8).. Dom kommer denna vecka eller i början av nästa.. Brukar man inte få reda på vilken dag dom hade tänkt dyka upp? då jag måste vara hemma och öppna garaget!

Ingen i stockholms området verkar vilja skiva på något form av 2 år abb eller liknade.. 1 leverans 1 betalning..

Försökte pruta också, efter som jag fick det billigaste priset hos OKQ8.. men fick till svar typ.. "det var ju bra för dig.. Men våran pellets håller en högre kvalitet". :? :cry:

ja ja.. Men det vore bra o få veta när dom tänker komma hit.. man kan ju inte ta ledigt i 2 veckor o för att vänta på bulkbilen.. :x
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
Användarens profilbild
Micke
Skogvaktare

Inlägg av Micke »

Vilka nötter :lol: :lol:
Här får jag veta på dagen till och med timmen :wink:
Här är det inga problem att göra 2-årsavtal :roll:
gjorde nu ett på 1.500kr per/ton. :wink:
Moderator
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
Per-Erik
Energiprofet!

Inlägg av Per-Erik »

jo man får ta o flytta med sig pannan till skellefteå.. Där verkar dom ha koll på grejerna..

jag ringde faktiskt tillverkaren av Sollet o frågade om bulk... Visst det hade dom INTE i stockholm.. o inga planer på det heller... :cry:
Fick tag i en återförsäljare i stockholm som mtvilligt ville sälja bulk han tyckte jag skulle köpa säckar.. endast 50:- säcken.. Där fick jag också priset på bulk på 2200/ton :shock: ... Så det gick bort kan man ju säga.. Han sa också att han först o främst vände sig åt pelletskaminer..

så det fick bli för 1800:-/ton:et..

Får ringa OKQ8 i morrgon o fråga när dom kommer.. men det ska man F-n inte behöva göra tycker jag..
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
Danne
Prima virke

Inlägg av Danne »

Jag har också köpt från OKQ8, jag bad att dom skulle ringa några timmar före leverans så att jag kunde åka hem. Ville gärna vara med vid första bulkfyllningen.

Det funkade väl sådär.

På måndagen ringde chauffören och meddelade att han skulle komma på torsdag kväll, han ville också kolla vägbeskrivningen lite nämare. Han skulle fortfarande ringa en timme innan han kom. Så långt verkade allt jättebra.
Så kom torsdagskvällen..... Inget samtal, ingen pelletsbil och ungefär en hink pellets kvar i förrådet... :evil:

Fredag morgon :evil: :evil:.... Jag letar upp nummret till OKQ8 och ska precis ringa, då ringer han från bilen och säger att han är på väg.

45 min senare har han lyckats trixa in bilen på min ganska besvärliga och långa infart och fyllningen gick helt perfekt och jag fick beröm för mitt välbyggda förråd, och inget damm blev det i huset.

/Danne
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Nu när ni beställer pellets så får ni gärna gå in på http://www.pellets.net/ och uppdatera priserna där.

Detta är till stor hjälp för alla andra som snart skall beställa hem pellets.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Per-Erik
Energiprofet!

Inlägg av Per-Erik »

Roli..

Där kan väll inte vi uppdatera priset? det är väll endast leverantörerna som kan ända & lägga till priser där.. ?

eller har jag missat något helt?? :?

http://www.pelletspris.com/
där kan man som enskild användare ändra.. Och det har jag givet vis redan gjort 8)
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Per-Erik skrev:Roli..

Där kan väll inte vi uppdatera priset? det är väll endast leverantörerna som kan ända & lägga till priser där.. ?

eller har jag missat något helt?? :?

http://www.pelletspris.com/
där kan man som enskild användare ändra.. Och det har jag givet vis redan gjort 8)
Det är nog jag som blandat ihop de olika. Men priserna på pellets.net behöver ses över de stämmer dåligt. Jag trodde att även vi "icke försäljare" kunde uppdatera men där har du rätt. Det kan vi inte... :oops:

Det är synd att det inte fungerar med uppdateringen av priserna.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Micke skrev:Vilka nötter :lol: :lol:
Här får jag veta på dagen till och med timmen :wink:
Här är det inga problem att göra 2-årsavtal :roll:
gjorde nu ett på 1.500kr per/ton. :wink:
Kan bara instämma.. :D

När man beställer är det bara säga till om dom ska ringa just före dom kommer el någon dag innan..

Rätt kort lev tid oxå inte mer än 4 dar under dessa 2 år gäller både säck o bulk.. Iof bor jag bara 150 meter från E4:an mellan Skellefteå o Umeå så det passerar xxx antal pellets bilar/dygn.. :)

Inte för inte att norrläningar är pålitligt folk.. :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Om man läser leveransbestämmelserna hos pelletsleverantören så står det där att man kan få leveransbesked per telefon men att det kostar pengar.....

Själv har jag fått besked av lastbilschauffören vid varje leverans men ej fått betala för tjänsten :lol: Och beskedet har nästan alltid varit på timmen när, när de skall komma. Allt från 7:30 en lördagmorgon till sent på kvällen en vardag.
Moderator
Användarens profilbild
GoForIt Pellets
Pannrumstomte!

Inlägg av GoForIt Pellets »

Senast vi fick leverans så ringer chauffören på mobilen och meddelar att han står utanför huset och väntar.. trots löfte om att vi skulle bli uppringda dagen före..
Tur att man har närma hem, och kan komma ifrån på stört!
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
Patrik
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Tänk förra året när Preem skulle fylla på olja oss mig. Dom skulle ringa några dagar före så jag kunde låsa upp locket.

Rätt som det var så låg det ett stansad leveranskvitto i brevlådan på att 1,7m3 Eo1 var levererat och detta hade lastbilschauffören gjort genom att bryta upp locket :!: :!: :!: :!: :!: :evil:

Tänk om jag höll på att serva/måla tanken invändigt eller höll på att byta röret från väggen till tanken. inte konstigt att det händer ofta att dom kör ned x antal m3 i villakällarna.
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
manin
Pannrumstomte!

Inlägg av manin »

Chaufför meddelande mig då morgonen.
Talar om att pallar kommer under dagen och fråga var vill jag att pallar skall ställa. Då svarade jag nära som möjlig vid garage att det är bara 7 meter från gatan. så blev okey.
Slutade jobbar och körde hem i efm överraskade kom lastbil och hade batteri truckgaffel och körde in min garage eftersom min infart är asfalt.
Chaufför sade med tummen upp.
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Per-Erik
Energiprofet!

Inlägg av Per-Erik »

mmm.. Pellets bilen ringde i dag.. runt 15:00... Dom kommer i morrgon dvs exakt 10 arbetsdagar! Tid? nää det visste han inte.. "nån gång på eftermiddagen tror jag"

fick surt åka o handla 5 säckar pellets i går kväll då det tog slut.. 10 säckar på 12 dagar typ... Så det merks att det har varit minusgrader ute.. hade -7 grader i går morse.. i dag hade jag +6 grader samma tid :?
andreas123
Prima virke

Re: Bulk, brukar man veta när dom kommer?

Inlägg av andreas123 »

Per-Erik skrev: Ingen i stockholms området verkar vilja skiva på något form av 2 år abb eller liknade.. 1 leverans 1 betalning..
Per-Erik, har du kollat med Telge Energi (http://www.telgeenergi.se/tef/)? Från deras hemsida:
Med fastprisavtal kan du köpa hela eller delar av din totalförbrukning för 1 eller 2 år till ett garanterat fast pris. Med fastprisavtal skyddar du dig mot eventuella prishöjningar. Du beställer en större volym som sedan kan levereras löpande upp till 2 år.

-Andreas
CTC Total -81, E.K. Teknik Compact
Per-Erik
Energiprofet!

Inlägg av Per-Erik »

Det var som F-n.. visste inte att dom hade pellets änns..

Det ska jag kolla upp..

synd bara att dom fyllde upp i går.. O det gick bra.. trodde det skulle damma mer änn vad det gjorde.. förrådet höll.. och verkar vara tät.. 8)

Behöver dock en strumpa..
Skriv svar