Jag skulle uppskatta om någon vänlig själ kunde hjälpa mig lite.
Det är så att jag nu i veckan för första gången i mitt liv flyttade in i ett hus, skitkul så här långt, men också en smula kallt..
Anledningen till det är att jag inte har vågat mig på att starta pelletspannan än. (Fokus 20 tror jag att den heter, och brännaren är en Viking Bio.)
Förra ägaren gav en snabbdemonstration på hur man sotar, men sa aldrig nåt om hur man startar/stoppar och kör pannan.
Tids nog kommer man väl att lära sig, men just nu skulle jag behöva lite hjälp på traven, så här kommer ett par frågor. (Skickar även med ett par bilder, vilket kanske kan underlätta.)

Är det bara att slå på strömmen, så går den brännaren igång?
Behöver man öppna/stänga några kranar?
För tillfället så är det en el-patron som ger varmvatten, behöver el-patronen stängas av när pannan startas? Isf hur gör man det?
Är 70 grader en lagom temperatur?
Ovanpå pannan sitter det en blå “ratt” som står i noll-läge, vad reglerar den och vad ska den stå på? Jag förmodar att den inte ska stå på noll..?
På reglaget till vänster om elpatrontermostat står det oljebrännartermostat, vilket förbryllar en smula eftersom jag inte har någon oljebrännare, så vad reglerar den, och ska jag ändra nåt på den?
Blev många frågor, och ingen kan väl kanske svara på allt, men skulle uppskatta om någon kan svara på någon. Annars får det väl gå ändå..