Hej allihop!
Jag har efter att styrkortet i min analoga Biomatic brann blivit tvungen att byta till den digitala frontpanelen eftersom den analoga styrningen inte längre tillverkas.
När jag fick hem min nya, fina frontpanel så fanns ingen instruktion med utan bara ett kopplingsschema på finska vilket inte hjälper mig nämnvärt.
Finns det någon av Er guruer där ute som har någon info på hur man går till väga med detta?
Biomatic +, ombyggnad analog till digital
Biomatic +, ombyggnad analog till digital
Villa 2plan + källare. 180 + 90 m2. Thermia Biomatic+ (analog) med Ariterms digitala frontpanel, 6kW enstegs elpatron, BeQuem 20 kW brännare, 950 l veckoförråd och 2,2m Janfire externskruv.
Re: Biomatic +, ombyggnad analog till digital
Har du kollat Ariterms hemsida??
Vet inte mycket om biomatic, men jag kan en del finska om det kan vara till någon hjälp.
Termax 25Cr med spaksotning, Bio Comfort + lambda + kompressorrengöring, 10m skorsten med 125mm insatsrör. 8t bulkförråd. Matene vertikalskruv. https://github.com/motoz/PellMon open source pelletlogger
Ariterms hemsida gav ingen information om ombyggnationen och jag är rädd att även om jag hade kopplingsschemat på svenska skulle det inte räcka för att jag ska förstå hur jag skall gå tillväga! Tack för Era svar!
Villa 2plan + källare. 180 + 90 m2. Thermia Biomatic+ (analog) med Ariterms digitala frontpanel, 6kW enstegs elpatron, BeQuem 20 kW brännare, 950 l veckoförråd och 2,2m Janfire externskruv.
-
- Pannrumsfanatiker!!!!
Har du något elschema/bild på den gamla panelen hur den var inkopplad som du kan lägga upp?
Gärna en bild på det nya schemat så vi vet vad som finns.
Gärna en bild på det nya schemat så vi vet vad som finns.
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Nu har jag kopplat in den i enighet med instruktionerna jag fick. Dock har jag ju 6 kW elpatron i pannan och inte 9 kW (6+3 kW) som den nyare pannan har vilket ger mig lite problem med hur jag ska koppla. Dessutom visar inte displayen någonting överhuvudtaget. Någon som haft detta problem?