Cirkulationspump på året om till radiatorerna???

pegez
Prima virke

Re: Cirkulationspump på året om till radiatorerna???

Inlägg av pegez »

med thermomatic ec home sköts pumpavstängning och motionering automatiskt ))) ja så lat är jag , den startar även elpatron om brännaren skulle krångla
Pellmax ub pellx brännare (gordic) solfångare , 2 st 500 l ackumulatortankar , thermomatic ec home
kay
Energiprofet!

Inlägg av kay »

Det där låter ju kanon med automatisk motionering av pumpen :D .

Men i och för sig så funkar väl nästan alla el-patroner så att dom slår på när brännaren krånglar och temperaturen sjunker, och understiger ett visst inställt värde på elpatronens termostas. Min går på när pannan temperaturen kommer ner till 60 grader :D
Iwabo S1X brännare , CTC1100 Economy -95 panna, MAFA 300 liters förråd, 8mm Vikingpellets, 64 kvadrat+64 källare, Hus från 1946, Huset är tilläggsisolerat med 10 cm
ca 8m skorsten 100mm slang.
pegez
Prima virke

Inlägg av pegez »

det stämmer men min elpatron sitter i en ack tank ungefär mitt på (kan bli under 30 grader där) tanken och då är risken att den går på även när det inte behövs .
jag har en såkallad tekniktank med slingor för varmvatten och radiatorvatten samt slinga för solfångare ))
Pellmax ub pellx brännare (gordic) solfångare , 2 st 500 l ackumulatortankar , thermomatic ec home
kay
Energiprofet!

Inlägg av kay »

Ok :D
Iwabo S1X brännare , CTC1100 Economy -95 panna, MAFA 300 liters förråd, 8mm Vikingpellets, 64 kvadrat+64 källare, Hus från 1946, Huset är tilläggsisolerat med 10 cm
ca 8m skorsten 100mm slang.
Skriv svar