Lista med Pannor / Brännare.

Skriv svar
Eric Hjalmarsson
Lärjunge!

Inlägg av Eric Hjalmarsson »

Finns det en sammanställning av Pannor / brännare ngnstans. Med samlad info av utrustning. Användare av pannan kan sedan kommentera vad de har för utrustning och vilka problem de har haft med kombinationen av dessa.

Om det inte finns har jag några förslag. Det vore ju bra om siten kunde ligga under pellets.info tex.

Under respektive kombinataion kan användare lägga in sin utrustning. Tex. Hur många Turbolatorer / bafflar, Lågriktare Rökrörs diameter, Om man har rökgasfläkt etc. Man skriver vilka problem man har stött på och hur man har löst dem.
- PellX
- EKO 90
Nibe
_______
Eller

_____
Janfire
- Focus
- EKO 20
- Nibe
_____

Kom gärna med kommentarer :)
/Eric
snillet
Pannrumstomte!

liiiite längre upp..

Inlägg av snillet »

Om du tittar liiite längre upp i samma forum som du skrev detta....

sådär nästan längst upp.

Så hittar du den "klistrade" tråden :wink:
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Eric Hjalmarsson
Lärjunge!

ojsan.

Ja det var den informationen jag sökte, jag försöker inte ens låtsas som att jag hade sett det eller försökt söka efter det. :)

Men jag skulle ändå vilja ha det hela mer uppspaltat och lättöverskådligt, och med möjlighet at jämföra pannor lite bättre.

/Eric
Eric Hjalmarsson
Lärjunge!

Ngn hade en länk till en lista med Pannor som hans Företag hade installerat Jan-Fire på. Fast där fanns ingen mer info än att den var installerad.
Patrik
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Jag förstår inte vad det är för fel på denhär: http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=1490
:?
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
Patrik
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Patrik skrev:Jag förstår inte vad det är för fel på denhär: http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=1490
Vet inte om PELLE tänkt lägga upp detta på annat sätt typ databas när många fyllt i sitt.
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
Eric Hjalmarsson
Lärjunge!

Patrik skrev:Jag förstår inte vad det är för fel på denhär: http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=1490

Aboslut inget fel.

Informationen finns där. Men om man lägger upp det på ett annat sätt, och dessutom gör det enklare att använda och lägga till information. så kanske man skulle få fler att dela med sig av sina utrustningar. (Det är inte så värst många som har skrivit i denna tråd) Denna skulle bli ett utmärkt komplement till detta forum. Information om återförsäljare / installatörer skulle kunna spaltas upp och hållas aktuell.

Jag till viss del med att utveckla sådana här databaser / websidor, och skulle kunna tänka mig att hjälpa till. Dock måste det ju finnas ett intresse hos fler än jag. (Databasen blir så väldigt liten annars :) ).

Tanken är ett websidan skulle vara ett koncentrat av den samlade information som finns i forumet och dess medlemmar. och att denna information skulle kunna nås av människor som saknar intresse/kunskap att delta i ett forum.
Som jag upplever, finns det ett stort behov av den kunskap som detta forum tillhandhåller. Det man hör från en VVS:are med liten inblick i marknaden och med en möjlighet att sälja är inte alltid sant (Tyvärr).

/Eric
Eric Hjalmarsson
Lärjunge!

Patrik skrev:
Vet inte om PELLE tänkt lägga upp detta på annat sätt typ databas när många fyllt i sitt.
Jag skall isf börja med att fylla i mina uppgifter, för att dra mitt strå till stacken. :)

/E
manin
Pannrumstomte!

Inlägg av manin »

Men det finns ovan där "kombinationer panna/brännare" och "Pannrumsbild" det räcker väl. Inga många vill inlägg.

Vi är 800 medlemmar trots få inlägg enlig ovan.
Säger att halv medlemmarna har biobränsle, resten är bland annat solfångare, värmepump?, gäst mm.

Om någon har pratat med tillverkar eller försäljning som du fick veta att här och där inte passar hör ihop eller passar bra så kan man väl skriva inlägg nån av märke avdelning här på forumtråd och beskrivning varför. Så andra vill veta oxå.

Populär med CTC-ägaren.
Hoppas på flera CTC-ägaren som har med biobrännare kunna väl inlägg ovan i första rad eller nån. så slipper flera gånger CTC-ägaren dyk upp fler nytt trådet med samma frågor ring om CTC + brännare.
Tyckt skulle gärna samlar ihop alla CTC trådet som finns här till en avdel hade va bra.

Men mycket enklare att använda med sök motor :!: Självklart. :!:
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Eric Hjalmarsson
Lärjunge!

Tack för feedbacken. (Hoppas jag får lite positiv feedback så småningom oxå! :D)

Med tanke på hur jag söker information, så skulle mitt förslag passa mig väldigt bra. Som exempel så läser jag inte igenom allt trådar utan är ganska selektiv i min perception. (Vilket är ganska tydligt så jag inte såg att det fanns den tråd om just detta) Dock får jag ju stå ut med att det bara är jag som kanske söker en sådan lösning. Men ni får inte tro att jag ämnar ersätta Forumet, som ändå måste få vara hjärtat i det hela. Jag vill bara presentera information på bästa möjliga och lättöverskådliga sätt.

Om vi vänder på det så här. Om jag slängde ihop ett exempel på vad jag menar och lägger en länk här, skulle ni kunna tänka er att utvärdera det med hyfsad god objektivitet? :).

Naturligtvis bör man kanske titta på våra vänner solfångarna och vedeldarna m.fl , så att även de kan ha användning för en sådan "web".

Ciao
/Eric
Skriv svar