Min brännare har brunnit upp. Finns inget att rädda från den förutom slang skruv o veckoförrådet. Passar skruv till en annan brännare? KMP har ruskigt dyra reservdelar och den har krånglat en hel del. Förutom senaste veckorna då den varit bättre än förr
Tänkte leta på blocket men hur vet jag vad som fungerar med en Albin fRån 70-talet om inte ännu äldre och KMP skruv?
Brännare brunnit. Passar KMP skruv annan brännare
-
- Ungskog
Re: Brännare brunnit. Passar KMP skruv annan brännare
Av de brännare jag sett så ska Eurofire, Iwabo, Bionordic Viking B16 och Värmebaronen VikingBio ha samma typ av 230 V skruv.
Kontakten som sitter på sladden till skruven kan få bytas med det är lätt fixat.
Skriver du in ungefär var du finns så kanske det är någon som har tips på någon begagnad brännare i närheten.
Är det någon Albin kombipanna med vedluckor? Tror att oljepannan Albin Futura är nyare än 70-talet.
Kan vara av betydelse vilka brännare som passar bäst. Exempelvis Iwabo måste förses med lågriktare om förbränningsrummet är lågt.
Kontakten som sitter på sladden till skruven kan få bytas med det är lätt fixat.
Skriver du in ungefär var du finns så kanske det är någon som har tips på någon begagnad brännare i närheten.
Är det någon Albin kombipanna med vedluckor? Tror att oljepannan Albin Futura är nyare än 70-talet.
Kan vara av betydelse vilka brännare som passar bäst. Exempelvis Iwabo måste förses med lågriktare om förbränningsrummet är lågt.
CTC 265 panna med Bionordic Viking B16, Tidigare Iwabo S1
Mitsubishi FH35 nedre våningen.
Mitsubishi FH35 nedre våningen.
-
- Ungskog
Jag bor i Kalix, Norrbotten.
Värt att notera är att KMP skruven jag har matar ut 50% mer än den skruven som medföljde min Viking Bio.
Bionordic B16 GL brännare sedan 2006 i en TMW Attack 200 oljepanna och efter pannbyte till en begagnad UNO 2006:a från 2012. Dubbla Tigex 25,