Ska till å börja kika igenom Pelletsträsket med allt vad brännare heter och undrar var man ska kika på och vilket märke ni har och kan rekommendera mig? huset är ett plan och på 96m3 samt har en CTC Elkombi från 1987.
Mvh,
Hasse i Harmånger
Vad har ni för pelletsbrännare? va e bra och dåligt me den??
-
- Frö
- Kontakt:
PX21 från http://www.kmp-ab.se/ ..och den har brännar rör av gjutjärn nuförtiden ..inga rörliga delar är ett stort plus
..helt klart bästa valet 

KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
Oja
.
Alla vill ju att du ska köpa den och den.
Jag tycker det är bättre att börja med att gå in "sök" och skriver in CTC så har du att läsa dom fördela bra och dålig.
Alla pelletsbrännare är lika bra och dålig. klart avgör priset och att den skall passa i din CTC och känna sig trygg med kvalitet håller lika många år som oljebrännare.
Obs !! vissa pelletsbrännare kan bli tyvärr måste byta en del av nån grej efter en period bland annat som tändelement, roster eller nån beror på vilka av märke.
Vikingbio som jag har har inte hänt nån slitage än, man vet aldrig hur den hållbar. Har bara haft 9 månader just nu.
Vill bara tala om att Vikingbio har konstruktion till CTC som enda Värmebaronen har kommit på, bara att montera och klar samt den har inte finess krånglar knappor, kablar eller digital. Den är precis som oljeeldning att sköta sig själv medan bara en måste är att uraska och fylla pellets.
Okay

Alla vill ju att du ska köpa den och den.
Jag tycker det är bättre att börja med att gå in "sök" och skriver in CTC så har du att läsa dom fördela bra och dålig.
Alla pelletsbrännare är lika bra och dålig. klart avgör priset och att den skall passa i din CTC och känna sig trygg med kvalitet håller lika många år som oljebrännare.
Obs !! vissa pelletsbrännare kan bli tyvärr måste byta en del av nån grej efter en period bland annat som tändelement, roster eller nån beror på vilka av märke.
Vikingbio som jag har har inte hänt nån slitage än, man vet aldrig hur den hållbar. Har bara haft 9 månader just nu.
Vill bara tala om att Vikingbio har konstruktion till CTC som enda Värmebaronen har kommit på, bara att montera och klar samt den har inte finess krånglar knappor, kablar eller digital. Den är precis som oljeeldning att sköta sig själv medan bara en måste är att uraska och fylla pellets.
Okay

CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star