Åbo Värmeteknik panna år 2000 och en Pellx brännare.
Säljes pga byte till jordvärme. Jag tänkte installera i mitt hus som en tillfällig lösning i något år innan jag ska installera en annan typ av värmesystem.
Senast redigerad av MattisH den mån 21 jan, 2013 22:58, redigerad totalt 1 gånger.
För det priset var det ett fynd. Kommer att fungera bra. Jag tycker du ska slå till direkt om pannan har värmeslinga för varmvattnet.
Ser ut att vara en specialmodell så undersök om alla normala funktioner finns med.
CTC 265 panna med Bionordic Viking B16, Tidigare Iwabo S1
Mitsubishi FH35 nedre våningen.
Pannan ser ut som en Focus PE20 och den pannan passar effektmässigt ihop med Pellx. Inte den modernaste men ska du bara ha den tillfälligt spelar det väl mindre roll.
CTC 265 panna med Bionordic Viking B16, Tidigare Iwabo S1
Mitsubishi FH35 nedre våningen.
Jag har faktiskt försökt ringa han, men telefonen är avstängd...
Vi får se, ska ringa imorrn så får vi se om den finns kvar. Tycker också det är lagompris.
Ska flytta in i huset till våren och idag så är där en kombipanna och ersätta den med den här hade nog varit fint istället för att slänga ut 100k på jordvärme direkt..
Den var såld och han hade fått högre bud än utgångspriset.
Vad ska man betala för en pelletsanläggning med sex år på nacken? Värmebaronen med vikingbio som varit tillsluten i 2 månader?