Har man platsen och systemet samt tiden och orken är ved en mycket bra lösning.
Det kräver dock någon form av backup om man inte kan elda på ett tag osv. men allt beror ju på den situation man har.
Fan va fel vi har.......
Re: Fan va fel vi har.......
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Ved ? Den kräver nästan daglig översyn....
Min favoritsnickare räknade på tiden det tog att modifiera sin bordssågsläde, och kom fram till att det var förlust. Jag gissar att det blir samma med mitt enkla bulkförråd. Bygga om och spara till delarna, blir inte lönsamt. Varken i tid eller pengar. Hellre lite pyssel på lång tid, än storjobb och pengar på kort tid.
Min favoritsnickare räknade på tiden det tog att modifiera sin bordssågsläde, och kom fram till att det var förlust. Jag gissar att det blir samma med mitt enkla bulkförråd. Bygga om och spara till delarna, blir inte lönsamt. Varken i tid eller pengar. Hellre lite pyssel på lång tid, än storjobb och pengar på kort tid.
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
En god vän som ser efter huset. värme och tömmer postlådan när man är borta är en bra lösning !!
Ok men vilka uppvärmnings system är helt idiot säkra ?? ( ingen anläggning som inte kan krångla )
Alla mekaniska / elektriska system kan krångla ?? !!
Sedan har vi stormar typ ( Gudrun som släkte strömmen i 10 dygn ) mm som raserar elnätet !! lösning reserv elkraft ett måste...
Här är några bränslen som inte behöver allt förmånga kW i drift !! Gasol, Olja, Ved, Pellets , ,
Annars är ju pellets + EL patron som reserv ett bra komplement
Själv har jag luft luft värmepump som klara uppvärmningen ner till - 15 C , + olja som komplement när det blir kallare än -15 C
Varmvatten värmer jag med EL året om.
Ok men vilka uppvärmnings system är helt idiot säkra ?? ( ingen anläggning som inte kan krångla )
Alla mekaniska / elektriska system kan krångla ?? !!
Sedan har vi stormar typ ( Gudrun som släkte strömmen i 10 dygn ) mm som raserar elnätet !! lösning reserv elkraft ett måste...
Här är några bränslen som inte behöver allt förmånga kW i drift !! Gasol, Olja, Ved, Pellets , ,
Annars är ju pellets + EL patron som reserv ett bra komplement
Själv har jag luft luft värmepump som klara uppvärmningen ner till - 15 C , + olja som komplement när det blir kallare än -15 C
Varmvatten värmer jag med EL året om.
Tillverkar rökgasutrustning