Inställningar Flex2A

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
AndersA
Prima virke

Inställningar Flex2A

Inlägg av AndersA »

Hej
Överväger starkt att skaffa mig en dylik.
Hur ställer man in luftmängden på en Flex 2A, framgår inte i manualen eller?
Kan man även justera effekten i förhållande till de förvalda värdena.
Har ni erfanhet att elda med lågrilktare? Bara fördelar eller överväger nackdelarna.
Finns det en manual som beskriver de inställnigar jag frågar efter? Har försökt att läsa på men hittar inget.

Mvh AndersA
10 m2 solvärme, Nibe bergvärme 210m hål. självbyggd L/V Ispinne värmepump. Jämä Nova panna, Janfire Flex A Pensionerad PX 21. Bergvärme prioriterad toppar med pellets när det är kallare än ca -10C. 2 st ackumulatortankar förvärvärmer VV på vp framledning.
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!

Re: Inställningar Flex2A

Inlägg av bergatorparen »

Kanske denna kan vara till hjeälp? http://www.ved-pellets.se/Arkiv/JANFIRE ... ABOXEN.pdf
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
AndersA
Prima virke

Inlägg av AndersA »

Tack
Där stog det ju, jag måste ha fått tag på någon gammal manual.
Erfarenhet av lågriktare? Någon
10 m2 solvärme, Nibe bergvärme 210m hål. självbyggd L/V Ispinne värmepump. Jämä Nova panna, Janfire Flex A Pensionerad PX 21. Bergvärme prioriterad toppar med pellets när det är kallare än ca -10C. 2 st ackumulatortankar förvärvärmer VV på vp framledning.
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

Många har erfarenhet av lågriktarna, den största erfarenhet är väl att med 90° ska inte brännaren köra på mer än 12kW.

Är det något specifikt du vill veta om dom får du väl fråga om det, en generell fråga är nästan alltid omöjlig att besvara på ett givande sätt.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Micke142
Stor entusiast!

Inlägg av Micke142 »

Hej.
Är ny här men har köpt en beg. på blocket(vet att vissa här menar att det bara är skit som säljs där) men jag tycker det finns mycket bra där ute. Nog med det. Har en flex a med lågriktare 30 grader som jag modifierat och tycker det funkar ypperligt. Du ska väl däremot inte köra på högre effekt än 12-15 kW.
Mvh Micke
ctc v25 fg ombyggd till keramik av mig själv och fyra turbolatorer,ctc kw 130 dragbegränsare,viking B16,laddomat 4030, thermomatic ec home, 135m2+83m2 uppvärmt till 22grader byggt 1964.
Skriv svar