Hej!
Har nu eldat pellets i över 1år och det fungerar bra. Men kommer inom en snar framtid att slänga ut det gamla skeppet (Ctc 265) mot en nyare panna. Tanken är att ladda tekniktanken jag har på 750 L. Funderar mer och mer på en Vedpanna med pelletstillsats, vilken rekommenderas isåfall? Ingen som provat Viadrus V6d eller liknande? Om det blir en pelletspanna lutar det åt Exonom P20UB.
Vedpanna eller Pelletspanna
Vedpanna eller Pelletspanna
CTC 265 -75
KMP PX21
Ack 700L
Solpaneler
2 plansvilla 30-tal 130m2+källare 60m2
KMP PX21
Ack 700L
Solpaneler
Re: Vedpanna eller Pelletspanna
Om du frågar mig så tycker jag att Tjeckerna kan elda i sina pannor hemma.Om du vill elda både ved och pellets utan att skruva loss brännare fram och tillbaka så är det bara Mescoli som har en bra lösning på det.Då kan du tända med ved,låta det brinna ut .När sen acken blivit för kall startar pellets brännaren.Sen finns det en panna som heter Extuna som har nån liknande modell.För övrigt gå det att sätta brännare på de flesta ved pannor.
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Vad jag förstår finns redan acktank?
Då är frågan hur mycket ved du kommer att elda o hur tillgången på ved ser ut, Har du inte egen ved tycker jag du ska välja en laddpanna för pellets o lägga några extra kronor på återvinningskoppel o isolering på tank/rör
Då är frågan hur mycket ved du kommer att elda o hur tillgången på ved ser ut, Har du inte egen ved tycker jag du ska välja en laddpanna för pellets o lägga några extra kronor på återvinningskoppel o isolering på tank/rör
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Tack för tipsen, får fundera mig vidare 

CTC 265 -75
KMP PX21
Ack 700L
Solpaneler
KMP PX21
Ack 700L
Solpaneler