Rumstermostaten för EVR-C heter EVR-ET http://www.evrservice.se/shop/23454/art ... A00325.pdf och skall kopplas in med 3 trådar, se kopplingsschema.
Rumstermostaten ET01 är avsedd för EVR-CA styrningen med 2 trådar.
Eftersom termostaternas funktion är densamma så tror jag att det ska gå att koppla en ET01 till en EVR-C.
Plintarna på EVR-C är inte märkta med någon funktion, så om det är möjligt och vilka plintar man ska koppla in på kan bara Ulricehamns Värmeelektronik svara på.
Nybörjare, hjälp? ;P
-
- Pannrumsfanatiker!!!!
Re: Nybörjare, hjälp? ;P
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Jag köpte en sådan EVR-ET för 1 1/2 år sedan till min gamla EVR-C och det är 3 trådar till den.
Har mycket jämnare värme nu,mot när bara utegivaren skulle reglera.
Här en bild påmin central

Har mycket jämnare värme nu,mot när bara utegivaren skulle reglera.
Här en bild påmin central

Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Har nu kört med innetempgivaren några veckor, fan så skönt det är!! Rekommenderar alla att köpa sån. Har inte hunnit utvärdera så värst mycket förbrukning än, det jag märker är väl att pannan blir tystare i långa perioder / timmar, sen kör den på ett tag och sen tyst igen. Är ungefär samma förbrukning skulle jag säga.
Har också ökat fläkten för brännaren så den stannar aldrig under vardagarna längre, rengör nu bara 1 gång i veckan!
Rörmokarna skall komma nån dag o mäta upp effektiviteten på pannan 
Har också ökat fläkten för brännaren så den stannar aldrig under vardagarna längre, rengör nu bara 1 gång i veckan!

Joker panna ifrån värmebaronen.
Viking bio brännare ifrån värmebaronen.
Evr chuntstyrning med tidur.
Tulikivi kamin.
Viking bio brännare ifrån värmebaronen.
Evr chuntstyrning med tidur.
Tulikivi kamin.
- bergatorparen
- Pannrumshärskare!
Jag med har inomhusgivare köpt hos WebIQ för 213 pengar inklusive frakt. Det är som du säger: Anläggningen fungerar bättre när den får ett sätt att hålla sig uppdaterad om just hur varmt det är i stöga. Pelltsförbrukningen blir väl lite lägre genom att onödig eldning tas ut ur ekvationen. Inomhusgivaren reagerar dessutom på att solen vämer inomhusluften så nu på soliga dagar kan jag spara några kilo pellets. Sammantaget blir det nog inte sådana stora mängder, men på en säsong skulle jag tro 5 - 8 säckar. och det rör sig om 200 - 350 kronor som man kan lägga på annat - i den mån man inte lägger dem i spargrisen - vilket ju starkt är att rekommendera.
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25