Hej,
Har blivit med pelletspanna i samband med husköp, Biomatic 20+.
Dock stämmer ej informationen i displayen nu när man kört ett tag.
Den verkar räkna exakt 50% för lite i informationen pelletslager/dagar kvar.
Har bulk på 3ton, när jag har slut anger den att det finns 1,5ton kvar.
Hur fixar man detta?
Fel uppgift på pelletslager/dagar kvar
Fel uppgift på pelletslager/dagar kvar
Biomatic 20+ 2006 med bulkförråd
Re: Fel uppgift på pelletslager/dagar kvar
Det bör väl vara det som står på sidan 13:
http://www.ariterm.se/filer/Ariterm-Bio ... ow-res.pdf
http://www.ariterm.se/filer/Ariterm-Bio ... ow-res.pdf
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Borde jag inte helt enkelt kunna dubbla min matningsfaktor? Den står på 14 nu, om jag sätter den på 28 borde det väl stämma bättre?
Biomatic 20+ 2006 med bulkförråd
Du får räkna på vad din externa skruv matar i timmen och skriva in den i matningsfaktorn(om du nu inte redan gjort det).
Har fått det förklarat att den tar drifttiden den externa skruven har gått och dess matningsfaktor för att få fram hur mycket pellets du har kvar i lager. Även medelförbrukningen grundar sig på den. Vilket på min panna inte stämmer för fem öre.
Har fått det förklarat att den tar drifttiden den externa skruven har gått och dess matningsfaktor för att få fram hur mycket pellets du har kvar i lager. Även medelförbrukningen grundar sig på den. Vilket på min panna inte stämmer för fem öre.
Biomatic+20 (2010 installerad ny 2013)Feedoskuv (50kWh utväxling),Mafa Midi
Siffrorna blir nog aldrig mycket mer än "sådär", alla skruvar matar mer eller mindre ojämnt, märks inte så mycket över kort tid, men utslaget på veckor eller månader så ackumuleras felet och kan bli väldigt stort.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)