Finns det billiga Pelletsskruvar i lösa delar på nätet.

Skriv svar
sportivo
Ungskog
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 01 jun, 2005 15:32
Ort: Vårgårda

Finns det billiga Pelletsskruvar i lösa delar på nätet.

Inlägg av sportivo »

Hej!

Någon som har koll om det går att köpa billiga pelletsskruv motorer och flexfjäder på löpmeter på nätet.

Har bara hittat www.forco.se som säljer lösa delar till ett relativt billigt pris men skulle helst vilja ha tag i leverantörerna utav dessa motorer med växellådor och vem tillverkar själva flexfjädern. ????

Dom flesta tar ju ut överpriser på dessa produkter som sagt.

I tyskland kostar nog säkert det här hälften mot i sverige, kanske det går att importera ifrån Kina som allting annat. :)

Ska som sagt ha en billig enkel skruv 3m ifrån mitt Bulkförråd.
Diom 25 EL/VED -82, BlueFlame, 750 L Acktank, Solkungen Vakumrör Solfångare, Laddomat 21, 5 m3 bulkförråd.(Vindkraftverk på gång när dom hamnar i rätt pris)
Användarens profilbild
Stugsittaren
Pannrumstomte!
Inlägg: 1184
Blev medlem: tor 22 sep, 2005 14:20
Ort: Norra Sörmland

Inlägg av Stugsittaren »

Frågan är om det lönar sig eller om du överhuvud taget kan få köpa direkt från tillverkaren? Du har ju ingen stororder precis. Om skruven inkl rör kostar 200 metern och du skall betala frakt från utlandet är det tveksamt om det lönar sig. :roll:

Den dyraste standardkomponenten är motorn med växellådan. Kanske kan du hitta något bland fyndsidarna eller hos någon som renoverar elmotorer. De kan ha någon gammal motor som du kan få billigt.
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

Forco tycker jag ä dyr.. :roll:

Ligger nog ca 30% högre i pris än frajon i umeå..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
sportivo
Ungskog
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 01 jun, 2005 15:32
Ort: Vårgårda

Inlägg av sportivo »

André skrev:Forco tycker jag ä dyr.. :roll:

Ligger nog ca 30% högre i pris än frajon i umeå..
Tyskland och Kina kanske inte är första valet men någon leverantör som är billig iallafall vore ju trevligt (Synd att inte Rinkaby Rör börjar med pellets tillbehör).

André jag såg Frajon hade en hemsida men det var snålt med skruvar får nog ringa dom istället.
Tror dock att frakten från Umeå till mig äter upp det mesta av vinsten. :(
Diom 25 EL/VED -82, BlueFlame, 750 L Acktank, Solkungen Vakumrör Solfångare, Laddomat 21, 5 m3 bulkförråd.(Vindkraftverk på gång när dom hamnar i rätt pris)
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

Om du tar en skruv via frajon går den direkt från thermia..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar