Inget Varmvatten
Inget Varmvatten
Jag hade ju problem med att vattnet inte blev mer än 41 grader varmt
Jag har en 30kw Eurofire (Baxi) värmer upp et hus på ca 400kvm det skulle inte vara något problem när jag köpte den. Ute temperaturen var plus en grad och den orkade inte upp till mer än 41 grader.
Vad händer när det blir kallt , det förstår man ju. Får kör på elpatronen.
Det kostar ju multon.Är det någon som har ett eller flera förslag till förbättring. Vore tacksam
Tomas
Jag har en 30kw Eurofire (Baxi) värmer upp et hus på ca 400kvm det skulle inte vara något problem när jag köpte den. Ute temperaturen var plus en grad och den orkade inte upp till mer än 41 grader.
Vad händer när det blir kallt , det förstår man ju. Får kör på elpatronen.
Det kostar ju multon.Är det någon som har ett eller flera förslag till förbättring. Vore tacksam
Tomas
Pannans vatten skall bli varmt och sedan flyttas till acktankarna. Om kranarna mellan pannan och tankarna var stängda så skulle pannan bli het fort som rackarn (lite vatten). Från tankarna till raddisarna funkar det väl då elpatronen satt i tanken. Har du verkligen vatten i pannan? om det var en pump som stannat skulle pannan bli varm fort då också. Allting verkar ju helkonstigt. Det där med hårtorken är ju faktiskt sant.
Hur som helst kan du ju inte ha det på detta viset. Ring och få hjälp av någon. Hoppas det ordnar sig för dig.
Hur som helst kan du ju inte ha det på detta viset. Ring och få hjälp av någon. Hoppas det ordnar sig för dig.
Viking Bio i en Nibe City från mitten på nitti...
Menar du att du har tempgivaren till laddomaten på acktanken? I så fall verkar det ju fel, den ska sitta på pannan på lämpligt ställe.Jarleng skrev:mot tankens temperatur, och inte mot pannans temeratur
Har du laddomat? Vilken sort? 4030, 21, 10 eller vad?
BIOMAX, VIKING BIO, 2x500 liter, Laddomat 4030, Thermomatic CBJ, ved, pellets.