Termostat till panna

Aaaaaaalm
Prima virke

Re: Termostat till panna

Inlägg av Aaaaaaalm »

Hej igen. Lite sent men.. har provkört brännaren med FOX-termostaten. Det fungerade kanon och var lätt att ställa in :)

Har ingen slang mellan skruv och brännare än. Så det måste jag ordna innan jag kan köra någon längre test :)

Tänkte lägga upp lite bilder under pannrumsbilder när jag plockat iordning lite :)
Parca Norah 3000 -88, Janfire Flex-A, 1m³ hemmabyggt förråd, KW SID 012 dragbegränsare, FOX 1004 termostat.
Tidigare Ecotec A3
Aaaaaaalm
Prima virke

Re: Sv: Termostat till panna

Inlägg av Aaaaaaalm »

Bild

Bild

Slangen mellan brännare och skruv sitter nu på plats, men brännaren missar vid tändning ibland (2/3ggr som jag har testat). Skulle väll kunna vara tändelementet? Det ska vara rätt nybytt men har ju dolat en del med brännaren fram och tillbaka.
Parca Norah 3000 -88, Janfire Flex-A, 1m³ hemmabyggt förråd, KW SID 012 dragbegränsare, FOX 1004 termostat.
Tidigare Ecotec A3
Aaaaaaalm
Prima virke

Re: Termostat till panna

Inlägg av Aaaaaaalm »

Kan tillägga att de två nedre dioderna blinkar två ggr var växelvis. Ska ta och mäta på den under drift imorgon. KW sid 012 är ställd på 10 Pa undertryck. Är lite dåligt drag när det är så varmt ute tror jag. Ca 10grader ute nu, 16 i pannrummet.
Tidigare Ecotec A3
Skriv svar