Läckande packbox
Läckande packbox
Jag har vad jag tror är en danfoss ra-n / ra2000 ventil/termostat som droppar lite. Det verkar som att det droppar via gängorna till packboxen. Troligtvis läge att beställa en ny packbox (hög frakt dock, så då måste jag komma på lite fler saker jag behöver) eller tror ni att lite gängtätning t ex http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Kemik ... 000031881/ skulle fungera?
TMV Pannan Alfa, Viking Bio, insatsrör
-
- Pannrumsfanatiker!!!!
Re: Läckande packbox
Brukar vara en o-ring som tätar bakom gängan.
Lite gängtejp brukar fungera.
Skall gå att skruva bort packboxen under drift. Kan komma några droppar så lägg något under först.
Blir ju tätt med vvs-tätning, men packboxen kan sitta ordentligt om du behöver byta den någon gång.
Lite gängtejp brukar fungera.
Skall gå att skruva bort packboxen under drift. Kan komma några droppar så lägg något under först.
Blir ju tätt med vvs-tätning, men packboxen kan sitta ordentligt om du behöver byta den någon gång.
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Jo då, tog loss den gjorde jag redan igår, rengjorde men fick det nog inte 100% tätt. Eventuellt är problemet bara att den löper så trögt så att man inte kan dra den tillräckligt. Kanske räcker med att smörja. Just mot gängorna finns det ingen packning vad jag vill minnas.
Kom på att jag har en ny mma-termostat liggandes och danfossen är gammal. De där adaptrarna, danfoss till mma, ersätter de den gamla packboxen eller har man kvar den också?
Kom på att jag har en ny mma-termostat liggandes och danfossen är gammal. De där adaptrarna, danfoss till mma, ersätter de den gamla packboxen eller har man kvar den också?
TMV Pannan Alfa, Viking Bio, insatsrör
-
- Pannrumsfanatiker!!!!
Skulle tro att packboxen sitter kvar och adaptern fästs över packbox och ventilhus.
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Som sista utväg kan universialspray funka. 5-56 WD40 mfl. Påverkar gummi. Funkar även till bil remmar.
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA