Fick bara lust att skriva av mig lite och så skickar jag med lite bilder, som i alla fall jag alltid tycker det är roligt att kolla på . Så det som har hänt är att jag har installerat en brandsläckare i pannrummet. Sedan kan jag rekommendera dammsugarkombinationen jag har införskaffat. Det bästa är att man slipper lyfta upp dammsugaren hela tiden som man får med traditionella askdammsugare. Nu kan den stå på golvet och jag kan arbeta smidigt med munstycket. Sedan en bild på rökgastuberna över hur det ska se ut:).
Jag köpte ny dammsugare nyligen, och stod och valde mellan Kärchers asksugare (som du verkar ha) och deras grovdammsugare MV4.
Motor- och storleksmässigt var de väl ganska lika.
Jag fastnade dock för MV4 då jag även vill använda den för avstädning i pannrummet, och upplevde slangen till asksugaren som lite stel. Kör med en 10 år gammal Grovis före.
Suget var riktigt bra.
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
Ser trevligt och rent ut! Vad är det för cyklon du införskaffat? Har du haft tillfälle att prova den?
Var köpte du den och vad kostar den?
Är lite sugen själv nämligen. Har en Kärcher grovdammsugare och en Kärcher Grovis, är inte speciellt nöjd med Grovisen!
CTC Ecoflex 2006
Mafa Midi
Tigex 25 (Snart rejäla grejor från Ruben!)
Cronspis
Viking 30
2-plans villa byggd 1934
190 boy och 125 biarea
2 vuxna 2 barn
Jag har testat den och den verkar göra sitt jobb bra hittills. Men det är väl egentligen efter en hel säsong som jag kan göra ett riktigt bra omdöme. Med tanke på var kombinationen kostade så förväntade jag mig inget annat än att det skulle fungera bra heller. Eller det är visserligen en sak jag inte tyckte var helt hundra. Tycker fastspänningen av den övre och undre delen är lite bökig och gick inte lika smidigt som jag tänkte mig. Men det kan vara en vanesak också...
GoForIt Pellets skrev:Jag köpte ny dammsugare nyligen, och stod och valde mellan Kärchers asksugare (som du verkar ha) och deras grovdammsugare MV4.
Motor- och storleksmässigt var de väl ganska lika.
Jag fastnade dock för MV4 då jag även vill använda den för avstädning i pannrummet, och upplevde slangen till asksugaren som lite stel. Kör med en 10 år gammal Grovis före.
Suget var riktigt bra.
Anledningen till att jag tog asksugaren är för att jag vill kunna rengöra min vedspis jag har i köket. Tror det blir lite väl bökigt att ta två enheter upp till övervåningen. Så nu kan jag bara ta kärchers askdammsugare och göra den proceduren.