kopplingsplintar på A3?
kopplingsplintar på A3?
Jag har precis köpt en begagnad A3 brännare.
Han jag köpte den av har inte kvar instruktionsboken så nu undrar jag om det finns någon här som kan tala om vilka plintar som är till vad?
/Johan
Han jag köpte den av har inte kvar instruktionsboken så nu undrar jag om det finns någon här som kan tala om vilka plintar som är till vad?
/Johan
Vilken "årsmodell" är det?
Jag har en från -97 som du kan få en kopia på om din "passar" när det gäller "årsmodell".
Om du inte vet "årsmodellen" så titta efter vilket tillverkningsnummer den har. På min så är tillverkningsåret en del i tillverkningsnumret.
Jag har en från -97 som du kan få en kopia på om din "passar" när det gäller "årsmodell".
Om du inte vet "årsmodellen" så titta efter vilket tillverkningsnummer den har. På min så är tillverkningsåret en del i tillverkningsnumret.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Jag fick hem min i slutet på -97 och den togs i drift 1/4-98, så den är nog samma årsmodell.getost skrev:Jag vet inte vart man hittar tillverkningsnummret men den installerades hos förre ägaren i dec 97 så det stämmer nog ganska bra.
Om du titta på brännaren rakt uppifrån så på plåten närmast pannan. Där handtaget är fastsatt är det instansat ett nummer. På min står det : A3 7448.
Om du redovisar din mejladress så kan jag senare i veckan skicka över en inskanning av hur man skall koppla.
Moderator
Jag som tyckte att jag hade kollat precis överallt men så var det tydligen inte.
Den har tillverkningsnr. A3 7455
Det vore ju kanon om du kunde fixa en bild på hur den ska kopplas in.
Oljeeldning är ju inte så värst kul i längden.
Du kan mejla mig på getost@swipnet.se
Den har tillverkningsnr. A3 7455
Det vore ju kanon om du kunde fixa en bild på hur den ska kopplas in.
Oljeeldning är ju inte så värst kul i längden.
Du kan mejla mig på getost@swipnet.se