Nu behövs det lite experthjälp igen. Jag tycker fortfarande att jag har en hög förbrukning, så med hjälp från er kan jag få ner den lite till.

Det jag behöver hjälp med är att ställa in brännaren så att luft och bränslemängd är rätt. Det andra har ni redan hjälpt mig med i en annan tråd. Det ska även tilläggas att både inre brännarrör och yttre brännarrör har hål, samt att rostret är dåligt. Men det ska beställas nytt.
Lite info då.
Har snittat ca 2säckar/dag i januari och februari, det har varit kallare än vanligt men är lite osäker på förbrukningen ändå.(Har endast bott i huset 1,5 år och aldrig eldat med pellets innan så är en riktig nybörjare.)
Askan i pannan är gråaktig men lite åt svarta hållet. Finns ofta svarta klumpar.
Röken ur skorstenen är lite svartaktig, men inte speciellt mycket. Kollade idag vid -4grader.
Rökgasen låg på 180grader.
Brännaren började jobba när pannan kom ner till 62grader, har sen 20min fördröjning.
Har 80grader i temp på pannan.
Jag har försökt mäta bränsleförbrukningen men vet inte riktigt hur jag ska mäta.
Startdosen ligger iaf på 91gram.
Nästa gång skruven går är när det blivit låga i brännaren, då kom det 11g.
Skriver följande hur mycket som kommit samt tid.
27g efter 1.20min
46g efter 2.30min (dvs kom ner 46g från 1,20min till 2,30 osv.)
123g efter 4min
98g efter 5,40min
116g efter 7,30min
152g efter 9,10min
129g efter 10,50min
165g efter 13min
142g efter 15min
136g efter 17min
118g efter 19min
Hoppas ni förstår vad jag menar annars får ni säga till. Uppskattar all hjälp jag får.