På något sätt måste du styra temperaturen på vattnet som går från pannan till elementen och det vanligaste sättet är nog en shuntventil.
Shunten består av en roterbar slid som gör att man kan blanda kallt/svalt returvatten med varmt vatten direkt från pannan och uppnå lagom temperatur på radiatorvattnet. På min panna är shunten motorstyrd och temperaturen på det blandade vattnet efter shunten mäts som återkoppling till pannan att den blandat rätt. Hur varmt vatten den skickar ut bestäms med en inprogrammerad värmekurva som baseras på utomhustemperaturen.
I mitt fall är det tex. 46 grader ut vid -15 utomhus och runt 30 grader idag vid +5 ute.
På äldre pannor är det vanligt med en ratt på shunten istället så man får justera själv efter väder.
När jag försöker hitta info om din panna så är det ganska sparsmakat men den verkar ha en vattenvolym på 90 liter, ingen inbyggd shunt, ingen varmvattenberedning. Är du säker på att det inte är en laddpanna, dvs. en panna som är tänkt att gå mot ackumulatortank? Det skulle isåfall förklara varför vattenvolymen är så pass liten och att det inte finns varken shunt eller varmvattenberedning.