Så där ja, då har man fått skruva lite Ecotec A4 på morgonkvisten

Sent igår så stannade brännaren och larmade över bakvärmeskydd. Vet inte varför den dök upp nu plötsligt då brännaren har gått fint med samma inställningar under dessa dagar.
Återställde bakvärmeskyddet nu imorse (knepig plats för en återställare dock) och nu vill brännaren inte tända.
Efter 3 tändningsförsök så larmar den över EXT. matning. Har försökt köra samma procedur ett par gånger tills dess koppen svämmade över med otänd pellets, sen gav jag upp.
Så vad nu? Och hur råder jag bot på bakvärmeskyddet?
Passade även på att rengöra koppen medan brännaren var kall.
EDIT: Passade på att köpa tändkuber när jag handlade till middag, bara för att få fyr på brännaren igen.
Funkade skitbra och pelletsen började på brinna, men brännaren matar på pellets konstant till dess det börjar på svämma över. Gav den lite tid för att se om den skulle ge med sig, men efter att typ 3 koppar med obränd pellets hamnat i pannan så stänge jag ned den igen.
Vad har jag lyckats med?
Har varit inne i servicemenyn men inte ändrat något så vitt jag vet, men helt hundra är jag inte

Optovakten verkar då registrera att det brinner. Ser siffror upp emot 600 till och från.