Hej!
Har nu (nästan) tömt mitt bulkförråd, och väntar på leverans. Vad ska man tänka på att göra med förrådet? Har läst nånstans att man ska dammsuga ur damm. Är det nödvändigt? Nåt annat att tänka på?
Vad behövs göras i bulkförråd innan ny leverans?
Vad behövs göras i bulkförråd innan ny leverans?
/Thermia Biomatic+, pelletsförråd 3 ton+. ERA10 autoshunt
Jag tröttade på oljan och dess prishets
Gick över till pellets
Jag tröttade på oljan och dess prishets
Gick över till pellets
Det du kan göra är att besiktiga det invändigt så att inget har "rört på sig", någon tätning som ser ut att snart lossna eller liknande saker.
Jag har aldrig städat ur mitt förråd, till våren så har det varit i drift i 8 år.
Däremot så brukar det kunna bli lite förbättringar nästan varje gång som man kommer in i det. T.ex belysning, hängränna som fördelar pelletsen bättre, nytt gummiduksskydd, tätningar av skarvar, fler "siktglas" mm.
Jag har aldrig städat ur mitt förråd, till våren så har det varit i drift i 8 år.
Däremot så brukar det kunna bli lite förbättringar nästan varje gång som man kommer in i det. T.ex belysning, hängränna som fördelar pelletsen bättre, nytt gummiduksskydd, tätningar av skarvar, fler "siktglas" mm.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.