Jag har byggt ett bulkförråd och beställde någon vecka innan jul en matningsskruv. Eftersom min återförsäljare bedyrade att det bara borde ta ett par dagar att få hem den så beställde jag en bulkleverans dagen innan Såbi höjde priset.
Tror ni att jag har fått någon skruv levererad?
NÄ!!!

Följande har hänt:
---------------------
(Jag har dessutom haft problem med det felaktiga doserhuset och en milt sagt usel injustering. Det har jag berättat om i andra trådar)
När jag var hos min ÅF (Leif Mårtensson på Norco Energi i Norrköping) så lovade Leif att han skulle återkomma dagen därpå med exakt pris efter att han hade kollat några detaljer med Thermia.
Tror ni han ringde dagen efter?
NÄ!

Tror ni han ringde två dagar efter?
NÄ!

Jag ringde upp och frågade vad som pågick och fick som svar att Thermia inte visste om de hade alla delar hemma men att de hade lovat att ringa tillbaka samma dag med besked.
Tror ni att han ringde upp mig igen?
NÄ!

Jag ringde upp honom efter ett par dagar och Thermia hade FORTFARANDE INTE ringt tillbaka till honom.
Jag började fundera på alternativ och ringde och kollade med MAFA.
De hade i alla fall koll på vad de hade hemma och beklagade att de inte kunde leverera någon skruv förrän vecka 2 2006.
Dessutom har jag ju redan motorn som passar på Thermias skruv vilket gjorde att det skulle bli lite knöligt att koppla på MAFAs skruv. Jag bestämde mig för att avvakta lite till.
Julhelg....
Jag ringde upp Leif igen och frågade vad som händer.
Han börjar nu tröttna på att försöka få tag i Mats Larsson på Thermia som är ungefär lika lätt att få tag på som jesus. Han lovar att göra en ny kraftansträngning och återkommer faktiskt någon dag senare med att Mats vill att jag ringer upp honom 18:00 samma dag (Mats hade skyllt på att han inte hade något att anteckna mitt nummer på).
Tror ni att han svarade när jag ringde?
NÄ!

Jag ringde igen efter ett tag och då var det upptaget. Och när jag ringde efter ytterligare ett tag så var det ingen som svarade.

I går ringde jag återigen till Mats och lämnade ett upprört meddelande att han skulle ringa upp mig.
Tror ni att han har ringt?
NÄ!

Jag ringde även till Thermias växel och frågade efter någon lageransvarig som kunde ge ett svar på om de hade delar hemma. De var alla upptagna men Inger i växeln lovade att meddela dom att de skulle ringa upp mig.
Tror ni att jag blev uppringd?
NÄ!

Jag ringde upp dom igen i dag och kom faktiskt fram till en Lars på lagret som kunde bekräfta att de hade alla delar jag behöver men att han inte hade fått någon order.

Han hänvisade till en Magnus som jag ringde upp och beklagade mig för. Jag fick honom att loava att ta tag i ärendet och ringa tillbaka till mig när han visste mer. Vi får se vad som händer...
Slutsats:
Akta er för Thermia. Hade jag vetat vad jag vet i dag hade jag aldrig köpt min panna därifrån!