Hallå
Det ska finnas en Norsk Svanenmärkt pellets från Vestmarka, tror jag det heter.
Är det någon som vet vem som har hand om deras försäljning i Sverige?
Säljer dom på bulk?
Tacksam för svar // Micke
Svanenmärkt pellets
-
- Stor entusiast!
- Kontakt:
Svanenmärkt pellets
Janfire NH + CTC 261 -62+7,5 m2 solfångare +500 l acktank
Tempkurvor mm - se min www Klicka på: Pannrum
Tempkurvor mm - se min www Klicka på: Pannrum
Dessa säljer Vestmarka pellets med bulktransport http://www.psmark.se/ dock bara kring Göteborgsområdet. Hjälper väl knappast dig......
Funderar själv på att prova, för att få en "renare" pellets för min lufttransport mellan externförrådet och panna. Men tvekar lite eftersom jag inte kan justera pelletsmatningen i min brännare och "den norska" pelletsen skall ju ha ett högre energiinnehåll än "vanlig" pellets......
Funderar själv på att prova, för att få en "renare" pellets för min lufttransport mellan externförrådet och panna. Men tvekar lite eftersom jag inte kan justera pelletsmatningen i min brännare och "den norska" pelletsen skall ju ha ett högre energiinnehåll än "vanlig" pellets......
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Oljebolaget i Skåne säljer Vestmarka-pellets. Jag vet inte var de levererar.
Viessmann Vitodens 222 F