rätt?
rätt?
var på växjö kommuns utställning om brännare och pannor med mera.
energirådgivaren pratade bara om hur bra biona brännaren är och visade precis hur den var uppbyggd.den kanske är bra vad vet jag.
men han visade stort sett ingen annan brännare,bara pekade på dom.
fick senare veta att han är bekant med nån på biona.
kändes inte riktigt bra.
så jag köpte ingen biona.
ska det gå till så här
energirådgivaren pratade bara om hur bra biona brännaren är och visade precis hur den var uppbyggd.den kanske är bra vad vet jag.
men han visade stort sett ingen annan brännare,bara pekade på dom.
fick senare veta att han är bekant med nån på biona.
kändes inte riktigt bra.
så jag köpte ingen biona.
ska det gå till så här
effecta 220c automatsotning,ecotec a4 20kw,
tidigare infraheat 2000
mafa mini,hus 1880 310m2.
växjö
tidigare infraheat 2000
mafa mini,hus 1880 310m2.
växjö
-
- Lärjunge!
- Ort: Holsljunga (Rödljuset mellan Knalleland och G-K:ås)
- Kontakt:
-
- Stor entusiast!
- Kontakt:
Tyvärr är ofta dessa "energirådgivare" bara konsulter inom kommunverksamheten så då borde det vara en kakbit att ge han kicken men är denne anställd av kommunen så får man väl sätta motsvarande på en possition där den inte kan göra någon skada...
/Pitch
/Pitch
Äntligen ägare till en Biomatic 20+ med hembyggt förråd (1/2 bulkförråd)
Precis så, tack och lov verkar min hemkommun(Kungälv) ha en "ok" energirådgivare...pitch skrev:Tyvärr är ofta dessa "energirådgivare" bara konsulter inom kommunverksamheten så då borde det vara en kakbit att ge han kicken men är denne anställd av kommunen så får man väl sätta motsvarande på en possition där den inte kan göra någon skada...
/Pitch
På annat håll har jag hört både det ena och det andra av samma kaliber som ovanstående, som favoriserande av fabrikat på värmepumpar m.m.
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
"Kul" exempel det här... att pitch har massa problem, och inte jag..pitch skrev:Pannor/systemTobben skrev:Dom flesta här kan iaf gå med på att en typ av brännare passar ändå inte alla.
Då håller jag med dig
/Pitch
Man kan ju bara konstatera att det är inte så lätt som det låter alltid.
TMV Alpha 1-2 med Biona pelletsbrännare 8meter flexskruv med 2 motorer till mellanförråd, Bulkförråd med flexskruv. 10 meter skorsten
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Instämmer med brännaren som anpassar sej till drag o olika pannor..pitch skrev:Pannor/systemTobben skrev:Dom flesta här kan iaf gå med på att en typ av brännare passar ändå inte alla.
Då håller jag med dig
/Pitch

De skulle varit brännaren som går i några pannor..

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd