Hej.
Vi har precis bytat från olja till pellets och är på gång att bygga ett eget bulkförråd.
Vi har tänkt att använda vårt lilla Mafa 300 liters förråd som mellanstation. Bulkförrådet kommer att vara ca 2,5 meter från detta, så vet ni alla smarta vad jag behöver för detta. Skruv och liknande? Går det att få båda förråden att mata fram samtidigt, dvs när pelletsbrännaren får sin dos så fylls mellanstationen upp från det stora förrådet.
Tips på var man kan handla grejor själv.
By the way, så har vi en ctc 1100 panna med en Pellx brännare.
Tack och hej
Pelletskruv till hemmabygge?
http://www.pellkam.se/
Jag håller på med en precis likadan lösning, skillnaden är att jag använt mbio's flexskruv som dom säger tar sönder pelletsen lite mer än vanliga skruvar... (Men jag vet inte om det stämmer, då jag inte testat en vanlig)
Ska idag svetsa ihop ett mellan förråd och försöka få lite sensorer att känna av nivån så jag kan styra skruven på ett lämpligt sätt.
Jag håller på med en precis likadan lösning, skillnaden är att jag använt mbio's flexskruv som dom säger tar sönder pelletsen lite mer än vanliga skruvar... (Men jag vet inte om det stämmer, då jag inte testat en vanlig)
Ska idag svetsa ihop ett mellan förråd och försöka få lite sensorer att känna av nivån så jag kan styra skruven på ett lämpligt sätt.
TMV Alpha 1-2 med Biona pelletsbrännare 8meter flexskruv med 2 motorer till mellanförråd, Bulkförråd med flexskruv. 10 meter skorsten