VARNING!

Skriv svar
LUX
Späd planta

VARNING!

Inlägg av LUX »

Beställde hem 4 pallar småsäck från Kronpellets i mitten av november och har eldat drygt hälften av dessa. Har nu i fyra av säckarna hittat bitar av tjärpapp!!! i storleken från 2x2 cm upp till 1 dm2.
Man skulle ju kunna hålla sig för skratt om en av bitarna hade gått genom kvarnen och hamnat i Bionan....
Har pratat med Kronpellets som drog öronen åt sig och var väldigt angelägna om att följa upp detta, har dock inte fått slutförhandlat om ersättning/kompensation än.
Silar nu, mer eller mindre, kvarvarande pellets ur den leveransen som förövrigt var av sämre kvalitet än den brukar vara, med mycket spån och damm.
Vore intressant att höra om någon annan drabbats av samma missöde, om inte annat så se upp med leveranser från kronpellets.
Biona 2000
sunkman
Entusiast!

Inlägg av sunkman »

köpte 1 pall kronpellets kan säga att jag är inte nöjd med denna pelletsen
ska inte köpa mer av den sorten det är ju helt klart mitt missnöje är att den brinner fan inte som den ska inte som den andra sorten jag hade
Vedex3300 brännare Px21a med universal styrning bor i 1 1/2 plansvilla 74m2 boyta 124m2 biyta
snillet
Pannrumstomte!

grus *skrattar*

Inlägg av snillet »

Tja.. vad skall man säga.

Har köpt totalt 4 pall, 2 i september och 2 strax innan jul. Måste säga att de jag fick strax innan jul innehåller gruvliga mängder grus :!: :!: :!:, måste tömma sintringslådan vid varje uraskning (50:e dritstimma, cirka 800kWh eller cirka 166kg pellets), normalt sett behöver den tömmas cirka var 3:e uraskning så dessa pellets kan inte vara roliga för dem som har brännare som inte rensar bort det som sintrar.

Iomed att man ser pelletsen när man fyller från småsäck så upptäcker man väl eventuell tjärpapp :lol: , känner på mig att skruven/kvarnen nog fastnar rätt gött om man får in en stor bit tjärpapp i den/dom.
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Tobben
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Tobben »

Tråkigt med skit i pelletsen,

Jag har lyckats få igenom m10 muttrar o lite annat skoj, så kvarnen håller nog.. det e väl snarare om skruven "begar" igen som det blir problem.

Men på dom bara,,, det ska ju inte va så dåligt.
TMV Alpha 1-2 med Biona pelletsbrännare 8meter flexskruv med 2 motorer till mellanförråd, Bulkförråd med flexskruv. 10 meter skorsten
Skriv svar