Vedeldad köksspis + pellets

Skriv svar
janne_j
Frö

Vedeldad köksspis + pellets

Inlägg av janne_j »

Hej

Som bekant så verkar det som att man inte kan få bidrag om man konverterar från direktverkande el till att elda med ved :(

Jag funderar på att instalera en vedeldad köksspis eller vedeldad kökspanna i en stuga på ca 56 m2 men samtidigt kunna ansöka om bidrag för konverteringen. Så jag undrar om någon vet om det finns en vedeldad köksspis/panna som det går att ansluta en pelletsbrännare till på ett enkelt sätt utan att det ser allt för taskigt ut. :roll: Eller om det finns en pelletspanna som ser ut som en köksspis så man kan ha den i köket och som det går att elda ved i.
janne_j
Frö

Inlägg av janne_j »

Drygt 70 personer har läst inlägget men ingen har kommenterat den, är det verkligen en så udda fråga jag kommer med? :? :wink: :roll:
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Sätt du in din kökspanna o skaffa en beg p-märkt brännare/papper på en sen eldar du med ved som du tänkt..
Köper du en brännare så får du väl sälja den senare.. :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
KJE
Ungskog

Inlägg av KJE »

Lohberger har en pelletstillsats till vissa av sina vedeldade köksspisar. Kolla på http://www.lohberger.se.
Skriv svar