Jag kör med 6mm pellets från
http://www.bionorr.com och jag har bytt pinnen till inmatningsstosen mot en större för att kompensera den mindre pelletsen.
Färgen på askan är ljusgrå och "fluffig", jag tömmer pannan 1 gång/veckan, inte för att det är fullt utan för att när jag har lite att göra så glider jag ner till pannrummet och pysslar

Matningen håller sig oftast runt 50% och dragluckan är nu ställd på ca 23pa.
Sedan är min kvarn ganska hårt ställd, den smular allt till småbitar, från början så malde kvarnen knappt, utan öste ner hela pelletsar ibland och då var min eftervärme enorm. Troligtvis för att det tar längre tid att elda upp hel pelletsar än malda.
Jag är nöjd med förbrukningen, har ett oljefat som förråd för tillfället, men det ska ändras till sommaren är tanken iaf(om man inte drabbas av latmasken..).
Hu är det med draget ditt christer? Ä det lågt så tar det längre tid innan brännaren når temp och matningen blir lägre, brännaren blir inte lika effektiv
Edit: Jag tog bort bilderna längst upp och ersatte dom med länkar. Dom var så stora att man scrolla sidled för att läsa inläggen..Bild 2 är lite konstig tyvärr, vet ej varför.