Någon med erfarenhet av Quadrafires pelletskaminer?
Någon med erfarenhet av Quadrafires pelletskaminer?
Jag undrar om det är någon som har en Quadrafire pelletskamin eller känner någon som har en? Jag är mest intresserad av modellerna Castile och Mt. Vernon.
Det får du gärna göra, det vore roligt att veta om Quadrafire är något att satsa på, jag gillar designen men om de väsnas mycket vill man ju inte ha en i vardagsrummet.ingemar_o skrev:jag tror att det är en quadrafire min broder har, den låter en heldel![]()
om du vill så kan jag fråga honom eller försöka få han skriva lite här

det är en Castile han har
+ startar bra ,bra effekt
+ tyst matning
+ tar både 6 & 8mm
föråd ca 15 kg
brännar koppen ska rengöras varje dag
-högljudd
på låg effekt som en högljudd dator
på hög effekt som en hysterisk dammsugare
han säger att sitta å titta på tv i samma rum går inte
lite vad min broder tycker
+ startar bra ,bra effekt
+ tyst matning
+ tar både 6 & 8mm
föråd ca 15 kg
brännar koppen ska rengöras varje dag
-högljudd
på låg effekt som en högljudd dator
på hög effekt som en hysterisk dammsugare
han säger att sitta å titta på tv i samma rum går inte
lite vad min broder tycker
nibe pellux med nymo calero 200
-09 installation av en braskamin
90m² boyta 60m² källare som värms till ca 12°c
-09 installation av en braskamin
90m² boyta 60m² källare som värms till ca 12°c
Tack för svaret!
Synd att den är högljudd, undrar just om Mt. Vernon modellen är tystare. I och för sig så ska jag inte ha min i vardagsrummet utan i köket, det är ganska stort, tar tillsammans med skafferi och jungfrukammare upp mer än hälften av bottenvåningen så då kanske man inte störs av oväsen från kaminen.
Synd att den är högljudd, undrar just om Mt. Vernon modellen är tystare. I och för sig så ska jag inte ha min i vardagsrummet utan i köket, det är ganska stort, tar tillsammans med skafferi och jungfrukammare upp mer än hälften av bottenvåningen så då kanske man inte störs av oväsen från kaminen.