CTC Ecoflex
CTC Ecoflex
Hepp...
Det börjar bli dags att byta panna, och har följande valmöjligheter just nu:
Thermia Biomatic 20+
Som jag vet en hel del om och tagit del av erfarenheter här på forumet,
hade nästan bestämt mig när pannförsäljaren även föreslog dessa:
Janfire nohands/integral
Som det åtminstone finns lite info om på nätet.
CTC Ecoflex
Som verkar vara så färsk att inte ens tillverkaren vet om hur den ser ut.
Är det någon som har några synpunkter på dessa, framför allt är det någon som vet något om den sistnämnda?
Tacksam för input.
/Jesper
Det börjar bli dags att byta panna, och har följande valmöjligheter just nu:
Thermia Biomatic 20+
Som jag vet en hel del om och tagit del av erfarenheter här på forumet,
hade nästan bestämt mig när pannförsäljaren även föreslog dessa:
Janfire nohands/integral
Som det åtminstone finns lite info om på nätet.
CTC Ecoflex
Som verkar vara så färsk att inte ens tillverkaren vet om hur den ser ut.
Är det någon som har några synpunkter på dessa, framför allt är det någon som vet något om den sistnämnda?
Tacksam för input.
/Jesper
Vet litegrann om CTC:s nya panna.
Själv har jag beställt en för snart 2 veckor sedan. Va oxå inne på att skaffa en Thermia panna, men då nämnde försäljaren CTC:s nya.
Har ett infoblad från CTC om pannan, så Du får gärna fråga vad Du exakt vill veta.
I stort så skiljer det inte så mycket mellan CTC och Thermia pannan. Lite detaljer , tror jag.
Den största skillnaden är att på CTC pannan så finns det en möjlighet att koppla in tex en värmepump. Kan ju vara bra om man dels själv ledsnar på pellets (men vem kommer göra det??) eller om man säljer sitt hus i framtiden och den nya ägaren bara stenvägrar att elda med pellets...
Kommer inte ihåg om Thermia pannan har inbyggd shuntautomatik, men det har iaf CTC pannan.
Som sagt, är det nåt mer du vill veta så tveka inte att höra av Dig...
Mvh Johan
Själv har jag beställt en för snart 2 veckor sedan. Va oxå inne på att skaffa en Thermia panna, men då nämnde försäljaren CTC:s nya.
Har ett infoblad från CTC om pannan, så Du får gärna fråga vad Du exakt vill veta.
I stort så skiljer det inte så mycket mellan CTC och Thermia pannan. Lite detaljer , tror jag.
Den största skillnaden är att på CTC pannan så finns det en möjlighet att koppla in tex en värmepump. Kan ju vara bra om man dels själv ledsnar på pellets (men vem kommer göra det??) eller om man säljer sitt hus i framtiden och den nya ägaren bara stenvägrar att elda med pellets...
Kommer inte ihåg om Thermia pannan har inbyggd shuntautomatik, men det har iaf CTC pannan.
Som sagt, är det nåt mer du vill veta så tveka inte att höra av Dig...
Mvh Johan
Hej
Tack för ditt svar Johan,
Min återförsäljare skickade över en kopia av CTC's produktblad, så jag misstänker att jag har samma information som du.
Tyvärr hinner man väl inte få några erfarenheter från någon som har en sådan panna i drift innan det är dags att göra en slutgiltig beställning själv.
//Jesper
Tack för ditt svar Johan,
Min återförsäljare skickade över en kopia av CTC's produktblad, så jag misstänker att jag har samma information som du.
Tyvärr hinner man väl inte få några erfarenheter från någon som har en sådan panna i drift innan det är dags att göra en slutgiltig beställning själv.
//Jesper
Här finns det också lite info: http://www.ctcvarme.se/enertech/p259/fi ... coFlex.pdf
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Bra intregrerad brännare?????????
Integrerad brännare: Betyder det att man måste byta hela pannan om brännaren pajjar???
IVT HT Plus C/11, 190m Energibrunn och Fläktkonvektor i källaren
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Re: Bra intregrerad brännare?????????
Nix det behöver du inte..gorsun skrev:Integrerad brännare: Betyder det att man måste byta hela pannan om brännaren pajjar???
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd