Nibe Pellux vs CTC EcoFlex vs Thermia Biomatic+

Skriv svar
gorsun
Ungskog

Nibe Pellux vs CTC EcoFlex vs Thermia Biomatic+

Inlägg av gorsun »

Hej,

Nibe Pellux, CTC EcoFlex, Thermia Biomatic+ verkar kosta ungefär lika mycket och har liknande specar. Samtliga verkar vara relativt nya och moderna kostruktioner.

Är det någon som har några ideer om vad som talar för eller emot någon av dessa pannor.

Eller spelar det ingen roll vilken man väljer???

Är alla tillverkade i Sverige??? (Skulle kännas bra att köpa en panna som är byggd av svenska jobbare)
IVT HT Plus C/11, 190m Energibrunn och Fläktkonvektor i källaren
Robert Pernetun
Gallringsobjekt
Kontakt:

Thermia vs CTC Ecoflex vs EcoTec

Inlägg av Robert Pernetun »

Hej,

Nu är jag nybörjare men vad jag kommit fram till är att jag bör nog ha en undermatad brännare i alla fall.
Jag har kollat på 3 olika märken och kommit fram till att CTC's panna är nog den mest prisvärda samt billigaste pannan av alla.
80 pix slutar hela installationen på om jag väljer CTC.
Om jag varit dig så hade jag kollat på undermatade koncept i alla fall.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Man kan nog säga att det är billig, dyrare o dyrast i ordningen pellux, ctc o biomatic det samma är askutrymmet där pellux asklåda har 10 l, ctc 45 l, biomatic 50 l..

Undrar om ctc´n kommer med spaksotning som biomaticen...
Senast redigerad av André den tor 16 mar, 2006 11:37, redigerad totalt 2 gång.
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
ctctotal
Entusiast!

Re: Nibe Pellux vs CTC EcoFlex vs Thermia Biomatic+

Inlägg av ctctotal »

gorsun skrev:Hej,

Nibe Pellux, CTC EcoFlex, Thermia Biomatic+ verkar kosta ungefär lika mycket och har liknande specar. Samtliga verkar vara relativt nya och moderna kostruktioner.

Är det någon som har några ideer om vad som talar för eller emot någon av dessa pannor.

Eller spelar det ingen roll vilken man väljer???

Är alla tillverkade i Sverige??? (Skulle kännas bra att köpa en panna som är byggd av svenska jobbare)
En ytterligare intressant panna är KMP UNO(49.5kkr) med automatisk sotning och brännarrengöring med tryckluft. Saknar då shunt med automatik. Dock ej undermatad brännare.

CTC'n är nog den mest moderna pannan med en beprövad brännare (med rötter från Ecotech). Vet för lite om Nibe pannan.
CTC Total 1983
Thermia Bequem 15D gamla programvaran
3m skorsten
Gäst

Inlägg av Gäst »

Biomatic becomes automatic spaksötnig soon. ask you dealer before buying!
NisseE
Gallringsobjekt

Inlägg av NisseE »

Hej,
Jag har valt en CTC EcoFlex, inte installerad ännu, och ett av skälen var att den är förberedd för att kunna anslutas till en luftvärme pump CTC har. Om man skulle tröttna på pellets - eller sälja huset till någon som inte gillar pellets - kan det vara bra att det finns ytterligare alternativ utöver el-patronen. Tror dessutom att den tillverkas här i Sverige, så sa säljaren i alla fall.
Skriv svar