Mäta volttal på fläkten...

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
snubbelfot
Ungskog

Mäta volttal på fläkten...

Inlägg av snubbelfot »

Skulle mäta volten på min brännare men hittar inte något uttag att mäta på. Ser att det går tre kablar samt jord till fläkten men det är allt. Enda stället man kanske skulle momma åt på är i kopplingsplinten på undersidan av kretskortet, men det är f.. så trångt att nå dit. Har en äldre gul maskin. Tips någon?

/Andreas
Albin Futura oljepanna med Janfire Flex +EBK, det verkar funka....
elvis
Pannrumstomte!

Inlägg av elvis »

Ser att du använder EBK i en äldre gul maskin. Jag har en Gul Flex-a som jag har stående till framtida projekt och skulle behöva lågriktare till.
Hur ser din EBK ut ?
Det är väl inte samma som till Blå Flex-a eller ?

Meddela gärna var injustpotar sitter om hittat dem, jag köpte min häromveckan och ska bygga om den så den har veckoförråd. Det blir som en Janfire Minor fast med eltändning.

Mvh
snubbelfot
Ungskog

Inlägg av snubbelfot »

Yes det är samma EBK som till den blåa och för mig funkar det bara bra. Trimpottarna sitter under luckan med vredet för effektinställning.

Vad skiljer den gula flex-a mot den blåa?

/Andreas
Albin Futura oljepanna med Janfire Flex +EBK, det verkar funka....
elvis
Pannrumstomte!

Inlägg av elvis »

Den gula är mycket fulare.
Man skulle nog kunna säga att gul Flex-a är som gul Flex fast med eltändning. Inte många skruv som liknar Blå Flex-a.
Den väger ca 30 Kilo ! Allt är modell herrejösses, överdimensionerat så man tror att försvaret tillverkat det på 50-talet.

Ska pilla isär den ikväll.
Skriv svar