Byte av pellets med KMP brännare
Byte av pellets med KMP brännare
Har kört med SÅBi pellets i ett år men nu det senaste har jag märkt att det har blivit mer och med spån. Därför funderar jag på att pröva en annan tillverkare. Ni som har en KMP brännare, är det någon som har märkt driftstörningar med byte av pellets leverantör? Eller har det fungerat utan problem? Jag har kört 8 mm pellets från Såbi innan och har i så fall tänkt att köra med 8 mm även i fortättningen!
KMP UNO -06
Månadsförråd
Månadsförråd
Jag pratade med min installatör för ett år sedan om detta och de såg ingen större fara i byte av normala kvaliteer, dvs om du håller dig till pellets med ca samma energidensitet (kWh/volymsenhet).
Håller du dig till normala liknande kvaliteer är det nog fritt fram att byta. Du kan ju ändå kolla om inte den nya leverantören kan mäta upp din panna kostnadsfritt vid byte, det kan ju inte skada att få en extra koll ibland!
Hälsningar,
NRG
Håller du dig till normala liknande kvaliteer är det nog fritt fram att byta. Du kan ju ändå kolla om inte den nya leverantören kan mäta upp din panna kostnadsfritt vid byte, det kan ju inte skada att få en extra koll ibland!
Hälsningar,
NRG
KMP PX 21 från 2005, TMV panna 1987, Vida pellets